Stark Varg

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Point taken, ursäkta förvirringen. Fick Du möjlighet att provköra? Var det på butik eller vad hade annars ägaren att säga om sin hoj? Att gasen var trög antar jag gällde själva reglaget och inte motorresponsen?

Va hos återförsäljare... Dom ska ha provkörning senare... Hade läst att gasen skulle vara trög, men tyckte de inte va någe att diskutera direkt..
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Va hos återförsäljare... Dom ska ha provkörning senare... Hade läst att gasen skulle vara trög, men tyckte de inte va någe att diskutera direkt..
Det vore ju kul om Du kunde få till en provkörning, förstahandsintryck är i vart fall för mig mer värt än alla dessa Youtube-klipp.

Jag såg på blocket för några dagar sedan att det var många ÅF som lagt upp annonser som utlovade leverans under 2023. Kanske börjar de ändå få upp farten i tillverkningen?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Det vore ju kul om Du kunde få till en provkörning, förstahandsintryck är i vart fall för mig mer värt än alla dessa Youtube-klipp.

Jag såg på blocket för några dagar sedan att det var många ÅF som lagt upp annonser som utlovade leverans under 2023. Kanske börjar de ändå få upp farten i tillverkningen?

Va snack om att låna/provköra en hel dag.. Vi får se när å hur de blir..
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det vore ju kul om Du kunde få till en provkörning, förstahandsintryck är i vart fall för mig mer värt än alla dessa Youtube-klipp.

Jag såg på blocket för några dagar sedan att det var många ÅF som lagt upp annonser som utlovade leverans under 2023. Kanske börjar de ändå få upp farten i tillverkningen?
Lingvalls i Gävle skulle förhoppningsvis få hem några före årsskiftet.Det var en demohoj därifrån vi provade.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu väntar jag med ”spänning” på länkar som med fakta underbygger insinuationer att Umeå skulle vara en underutvecklad landsorthåla utan P-hus och modern bilflotta…?

En snabb googling gav det här:
Sedan finns det parkeringshus som hör till företag och bostäder också.
En del hus har ju parkeringsgarage i källaren också
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jaha, är det vargtider nu ?

.. i alla fall för den här glada pojken som fått prova en 'varg' i norra kalifornien. Är det inte hojen som brinner så är det åtminstonne entusiasmen för den.


Som vi ser är det drag i den. Jag följer utvecklingen på avstånd kan vi väl säga. Jag önskar att jag var lika enturiastisk som den där pojken, men jag är nog rätt så indoktrinerad i förbränning, avgaser, koppling och gas, med det där underbara ljudet som helt enkelt talar till mig på sitt enkla encylindriga språk. Det lutar dock mot en provkörning, någon gång i framtiden ... Bara för att jag så nyfiken. Jag tänker INTE köpa en.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jaha, är det vargtider nu ?

.. i alla fall för den här glada pojken som fått prova en 'varg' i norra kalifornien. Är det inte hojen som brinner så är det åtminstonne entusiasmen för den.


Som vi ser är det drag i den. Jag följer utvecklingen på avstånd kan vi väl säga. Jag önskar att jag var lika enturiastisk som den där pojken, men jag är nog rätt så indoktrinerad i förbränning, avgaser, koppling och gas, med det där underbara ljudet som helt enkelt talar till mig på sitt enkla encylindriga språk. Det lutar dock mot en provkörning, någon gång i framtiden ... Bara för att jag så nyfiken. Jag tänker INTE köpa en.
Var det inte du som satt och byggde modellbilar? Du torskar nog på en stark varg inom ett halvår?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Sen det där med bränder. Vad krävs egentligen för att Vargen ska börja brinna? Slå hål i batterihöljet som är av magnesium? (.. hur tjockt vet jag inte)

Eller finns det risk för intern kortis? Eller någon dålig trissa i batteriets kontrollkrets? Jag förstår att man är orolig för dessa bränder vi läser om eller ser på bilar som tuttat eld, till synes helt av sig själva. Jag har inget direkt produktivt att tillägga kring detta, mitt motto är att om det är kul så får brandrisken gärna stå bredvid och titta på. ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag väntar fortfarande på en film som bevisar att den håller vad dom har lovat.

Det kan ju inte vara så svårt att få två personer som har kört jämnt tidigare på likartade hojar att köra mot varandra varav en på Varg och den andra på sin ICE.

Det kan ju inte heller vara svårt att visa hur länge batteriet räcker i normalt tempo (vid samma tillfälle när man håller tempo), batteriet i en GoPro räcker ju garanterat för att dokumentera en hel körning tills Vargen får torsk. (inget "jag värmde upp lite innan så säg att jag hade 82% när jag startade och så körde jag tills jag blev pinknödig och hade 48% kvar så då räknar vi på det" svammel, kör från 100% tills den bryter för låg spänning)

Då kan man ju dessutom köra på en bana som är representativ för hur banorna brukar vara, inte på en hårdpackad ihopsaltad stenmjölsbana, dom verkar IOFS vara vanliga i USA.

Men ingen verkar vara intresserad av att visa det?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
ingen verkar vara intresserad av att visa det?
Jag är också mycket angelägen att få veta mer om hur länge man kan ha kul på Vargen innan det är dags att ladda. Vore intressant med nån som tog ut den fulladdad och körde typ cross eller nåt, och filmade hela tiden tills det blir laddags.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag väntar fortfarande på en film som bevisar att den håller vad dom har lovat.

Det kan ju inte vara så svårt att få två personer som har kört jämnt tidigare på likartade hojar att köra mot varandra varav en på Varg och den andra på sin ICE.

Det kan ju inte heller vara svårt att visa hur länge batteriet räcker i normalt tempo (vid samma tillfälle när man håller tempo), batteriet i en GoPro räcker ju garanterat för att dokumentera en hel körning tills Vargen får torsk. (inget "jag värmde upp lite innan så säg att jag hade 82% när jag startade och så körde jag tills jag blev pinknödig och hade 48% kvar så då räknar vi på det" svammel, kör från 100% tills den bryter för låg spänning)

Då kan man ju dessutom köra på en bana som är representativ för hur banorna brukar vara, inte på en hårdpackad ihopsaltad stenmjölsbana, dom verkar IOFS vara vanliga i USA.

Men ingen verkar vara intresserad av att visa det?

Ja, man undrar ju varför alla ska vara som katten kring het gröt i den här frågan. Det är trots allt den mest relevanta frågan som finns att besvara gällande Vargen.

Fick jag en Varg i min besittning kan jag lova dig att jag tämligen omgående skulle sätta den i händerna på den bästa förare jag hittar som får köra den tills batteriet är tomt på den värsta banan jag hittar.

Då vet man var gränsen går och de allra flesta kommer ju kunna köra ytterligare lite längre.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Då kan man ju dessutom köra på en bana som är representativ för hur banorna brukar vara, inte på en hårdpackad ihopsaltad stenmjölsbana, dom verkar IOFS vara vanliga i USA.

Men ingen verkar vara intresserad av att visa det?
Verkar ju iof vara asskönt att slippa alla djupa spår vi har
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ändå kul att någon satsar.
De flesta av oss tar väl troligtvis slut före batteriet, men håller med om att det är intressant med lite förstahandsinformation angående prestandan.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Vilka kommer å köpa en Stark Varg?.?
Inte är de proffsen, dom får sina för olika lopp.. Stort sätt är de vanliga motionärer som kommer å köpa dom å då lär nog batteri tiden räcka till..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilka kommer å köpa en Stark Varg?.?
Inte är de proffsen, dom får sina för olika lopp.. Stort sätt är de vanliga motionärer som kommer å köpa dom å då lär nog batteri tiden räcka till..

Ja säkert, men det var inte det dom lovade i reklamen för den...

"Batteriet orkar längre än dig"

Lovade dom inte 3 timmar endurotempo eller något sådant?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ja säkert, men det var inte det dom lovade i reklamen för den...

"Batteriet orkar längre än dig"

Lovade dom inte 3 timmar endurotempo eller något sådant?

Reklam är ett lagligt sätt å få ljuga...

I reklamen sas det att Vargen skulle klara ett GP lopp å upp till 6 timmars mys enduro på stigar..

Jag själv tror aldrig på vad som sägs i reklamen.. Inte tusan köper jag vitapro eller maxulin eller annat skit..
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Här en snubbe med Vargen som pekar dom 'mindre bra' detaljerna.


Och här kör han. Det låter som en elvisp under högspänning, men vi ser hur lynnig det är i Alpha-mode.

 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top