Stark Varg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När jag körde tidtagning en helt vanlig träningskväll för några år sedan körde den förare som körde mest hela 17 varv. Det blir 30 minuter snällt räknat. Det finns olika förare helt klart.

30-35 minuter får jag lätt ihop på en dag idag trots att jag är en 52-årig otränad gubbe.

Jag menar inte 60 minuter nonstop. 2*30, 3*20, eller 4*15 minuter är rimligt att man ska kunna träna på crossbanan.

Träna enduropass kan man ju garanterat glömma.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
30-35 minuter får jag lätt ihop på en dag idag trots att jag är en 52-årig otränad gubbe.

Jag menar inte 60 minuter nonstop. 2*30, 3*20, eller 4*15 minuter är rimligt att man ska kunna träna på crossbanan.

Träna enduropass kan man ju garanterat glömma.
Jag menar inte heller 60 minuter non-stop. Det var totalt 17 varv på en hel kväll, 17:00-20:00. Den som körde flest varv.

varvtider runt 00:01:45
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Varg 1.jpg
Varg 2.jpg
Till slut dök den upp.
Jag har plockat ner för att mäta upp chassie och byta fjädring.

Eng Racing har mina grejer så det blir provkörning till veckan.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det finns ju alltid det där lilla problemet som Alfons också hade.

Jag ska bara.... :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Ser verkligen fram emot en rejäl utvärdering IRL beträffande för- och nackdelar av dig Ricken, som ju vanligtvis brukar vara påläst och balanserad i dina omdömen.:tummenupp/BG
Du är bra snäll du.

För att ha rätt målbild så måste man ha rätt bas att utgå från.

Så då skruvar vi sönder skiten.
3183ec0d7fd6bab9ae5602b5ab3ff148.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Du är bra snäll du.

För att ha rätt målbild så måste man ha rätt bas att utgå från.

Så då skruvar vi sönder skiten.
3183ec0d7fd6bab9ae5602b5ab3ff148.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Jag har ingen erfarenhet alls av crossmaskiner, men hur känns denna kvalitetsmässigt när du skruvar på den? Ser ut som snygga svetsar, på bild i alla fall. Resten? Passar det ihop, eller känns det "Kina-billigt"?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har ingen erfarenhet alls av crossmaskiner, men hur känns denna kvalitetsmässigt när du skruvar på den? Ser ut som snygga svetsar, på bild i alla fall. Resten? Passar det ihop, eller känns det "Kina-billigt"?
Dom bearbetade delarna ser väldigt bra ut. Sen finns det saker som visar på att dom fortfarande har bråttom att få ut maskiner.

Det är inte Kina-kvalitet, det är bättre än så. Men dom är inte framme än där dom vill vara.
Överlag bra kan vi väl säga.
 

Fulingbusen

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
Karlstad
Hoj
-95 triumph tiger
Jag är glad amatör med ca 300h på vanlig endurohoj och har precis provkört. Öste så mycket jag kunde i en timme och gick från 95 till 30% batteri på ca 70% skogsstig och 30% sand och backe.

Det är konstigt men kul att höra dobbarna på däcken riva i rötterna och stenarna.

Jag körde mest i 40hk läget, då skrattade jag mig ur kurvorna med framhjulet i luften. 60hk är för mycket för mig bland träden. 20hk är för lite för att leka.

Klättra sandbacke var sjukt lätt i 60hk läget. Det krävs inte alls samma Momentum som på en förbränningshoj (van 350 fyrtakt och 300 TPI 2t).

Jag tycker att kvaliteten på det mekaniska ser bra ut men litar inte riktigt på all data/IT. Felsökning kommer vara annorlunda

301dea9340ed7ca3361acd42de5a141c.jpg



c5d11546fa7a5f207c2502e6c73e7810.jpg



828bcd2264f1723a38180e8e94ad6546.jpg
 
Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Man vill ju ha en. Men den måste komma som Enduroreg eller gata.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Här är film från Skenes endurobana med info om körtid och batteri laddning
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Imorgon kanske det äntligen blir en provkörning.
Ni får hålla tummarna att jobbet liksom bara försvinner lagom till att jag kliver ur sängen imorgon bitti.
a5e97bbd7315e03e23670153506c3294.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Alltså.... jag tycker det verkar som att alla som klagar på Vargen är folk som INTE har kört den? Och att det är lite som med elbilar, att så fort man kört den är man frälst? Eller?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Alltså.... jag tycker det verkar som att alla som klagar på Vargen är folk som INTE har kört den? Och att det är lite som med elbilar, att så fort man kört den är man frälst? Eller?
Jag tror att Vargen har en enorm fördel mot det mesta på marknaden. Tänk dig att du har den absolut stabilaste hojen du åkt på. Sen tar du bort all roterande massa i motorn, vilket gör att du kan slänga runt den på ett helt annat vis än vad du är van.
Sen lägger du till att du har tillgång till allt vridmoment du vill ha direkt från botten.

Vem skulle inte vilja köra den hojen?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top