Det är mer än en som jobbar på det där med att konvertera bensin hojar till el via ett kit.
Alla jag sett hittils har varit så dyra så det blir lite orimligt. Köpa en hyffsat modern hoj för 50-80k för att sen köpa ett el-kit för minst samma pengar. Jag vet inte hur många som lägger sånna pengar på en konvertering?
För enduro verkar hojarna gå bra. Jag vet inte om det är GGN bra, det får man nog bara reda på genom att köra. Det var väl några med i fjol som hade laddstopp?
När Taddy körde superenduro, eller planerade att köra superenduro, då hade dom ett mindre batteri för att hålla hojen lätt. Motsvarande att tanka rätt mängd soppa inför ett race.
Starten i GGN bör väl inte gå i 120km/h?
På Tuvängen så var det tydligt att det saknades kräm efter 80-90km/h nånstans.
Jag ska se om jag har kvar nån loggfil så borde man kunna jämföra.
Men som dom sa då så var det ju ingen mening att ha 80hk för den skulle bara överhetta.
Om man då drar fullt i starten på GGN med full effekt med tungt rullmotstånd så kan det ju finnas en risk att man startar racet med en överhettad motor?
Vi får väl se vilken taktik dom väljer.
För nån månad sen så gick ju Stark ut med ett klipp där dom sa att vissa av deras kunder hade ifrågasatt effekten. Och att dom då hade ökat effekten! Just, men inte från vad till vad.
Här har en kille tydligen bänkat sin hoj. Den gick sönder på högsta effekt läget men det finns en siffra på 70hk på bänken innan den rasade.
Så dom kanske har lyckats hitta en effektkurva som gör att dom kan producera 70hk en stund?
Men dom glömde bort att dimensionera utgående axel för det?
Jag vet fler som fått det där problemet med att axeln blivit skev. Stark har bytt ut det åt alla. Men det blev nog inte helt rätt i konstruktionen.