Stark Varg

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hur f-n har dom lyckats med det?
Strypt den till mopedfart?
De länderna som avses tillåter att A1-motorcyklar framförs med endast B-körkort. Varg EX räknas in den kategorin då effekten mäts som kontinuerligt genomsnittligt effektuttag (troligen över någon simulerad körcykel) och då överskrids inte effektkravet för A1. Kubikkravet på 125 cc som också finns är av förklarliga skäl inte applicerbart på vargen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
De länderna som avses tillåter att A1-motorcyklar framförs med endast B-körkort. Varg EX räknas in den kategorin då effekten mäts som kontinuerligt genomsnittligt effektuttag (troligen över någon simulerad körcykel) och då överskrids inte effektkravet för A1. Kubikkravet på 125 cc som också finns är av förklarliga skäl inte applicerbart på vargen.

Ahh, jag visste inte att det fanns länder kvar som hade den körkortsregeln.

Det var väl något liknande som föreslogs här av något parti, för att kunna tillåta lite större pendlarvespor som går att skjutsa på istället för en andrabil.

Jag svamlade om det i någon annan elfordonstråd, att det skulle kunna vara en särlagstiftning som vore acceptabel faktiskt.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Och Zeros hojar finns som A1 på beställning. Samma toppeffekt som vanligt men under en mer begränsad tid. Antar att Vargen kommer göra motsvarande variant och inte att alla hojar är strypta.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Generellt så testas fordon i "default mode", alt i "dyno mode" som skall efterlikna defualt mode. Med detta menas att cykeln skall alltid hamna i ett visst läge vid "key on". Det är rätt enkelt att via app låta kunden välja power mode, men gör de inget val hamnar de på en effekt motsvarande A1. Jämför med Husberg 650 som har 11 hästar i regbeviset.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ju förvisso kul för Varg och dom andra elfordonstillverkarna, men skulle man få igenom en 125 tvåtakt som kunde leverera 35 häst med en elektronisk strypning som inte tillåter att den ger det konstant?

Annars är det ju defacto redan en särbehandling av elfordonen (som jag förvisso var försiktigt positiv till)
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Går det att läsa sig till om det är gjort nån förbättring på denna gatuversion som gör att den kan leverera dom 80hk som dom har lovat och inte bara drygt 60hk som den första versionen visat upp i några bromsningar.
Tänker att det borde vara mer risk att överhetta denna med motarddäck, lättare att ligga och hålla stumt med högsta mappen på asfalt en stund än på crossbanan
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Ett elfordorn är ju inte som en ice att den kan leverera maxeffekten när som helst. Batteriet måste vara fullladdat och förvärmt till optimal temperatur tex. 80hk gäller nog under optimala labförhållanden. :)
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top