Skatorna jag har käkat har jag nackat i trädgården. Det är stads-skator helt enkelt. Jag gillade det iaf.
Men dra åt fanders att du käkat skata.
No way.
Om man ska köpa ett kompisgevär (jag har en kompis som har tillgång till mark, han har ingen examen men jag tänkte mig lite uppsynsjakt), hur ska man tänka då? Vi får skjuta vad vi vill utom älg, lär inte finnas gris (Östersund)., Dock finns björn. Dealen jag föreslog, full som en kastrull på midsommar, var att han fixar mark och jag köper en studsare till. Glad i hågen ringde han 15:19 igår och meddelade att marken är klar, för att följa upp mitt i Holland/URU med att han köpt luftgevär och håller på och övar.
Så, jag måste väl uppfylla min del av löftet. Jag har en bock och en 30-06, är en .222 ett naturligt steg i vapengarderobsbyggandet? En drilling vore fint men jag vill nog se marken först innan jag slantar en.
Frågan är egentligen:
Hur ser era vapengarderober ut och varför?
Och förstås är den obligatoriska frågan, det kostar ju inget att fråga även här:
Är det ingen som har haft manfall i sitt lag inom 1-2 tim från Sthlm som vill ha påfyllning?