Helgen tror jag blir omöjligt, även om dokumenten skickas idag så har vi ingen postutdelning förrän tidigast måndag så... Det är kört. Men visst, jag tycker också att det gått relativt fort egentligen. Jag är väldigt glad att det inte tog flera månader som vissa har berättat att det kan göra så jag klagar absolut inte. Men jag är väldigt mycket sån att när jag väl vill något så vill jag det nu helst nyss, och det här med jägarexamen har varit en dröm länge.
Jag köpte ju bokpaketet och började plugga för flera år sedan, men precis då jag började känna mig redo att boka prov så fick jag den där mördarbakterieinfektionen i tummen och sen blev allt fokus på läkning, rehab och så vidare så jägarexamen rann ut i sanden... Så nu när jag äntligen tagit upp det igen och faktiskt klarat examen så är jag mer taggad än nånsin, ingen process i världen kan gå snabbt nog just nu liksom
Men visst, man ska absolut vara väldigt glad att det gick på under mediantiden. Det enda som egentligen irriterar mig är de där småsakerna som att handläggningen inte alls sker i kronologisk turordning (bevisligen), varför det dröjer att skicka ut en begäran om komplettering i flera dagar efter att avsaknaden av info konstaterats eller varför licenserna beviljats först idag trots det faktum att jag hade telefonkontakt med min handläggare under gårdagen och fick bekräftat att min komplettering hade kommit in. Om såna småsaker hade flutit på så hade jag redan haft vapnen hemma och ja, det stör jag mig lite på mest eftersom jag inte förstår varför det inte bara kan skötas så effektivt som möjligt. Men ja, jag vet, det är bara jag som är otålig. Som ett barn som suktar efter klapparna under granen dagarna innan julafton ungefär...