Nej absolut inte. Kameran duger väl?Man kanske kan öva lite med nån slags svagare ammunition med en liten gul pil som fastnar i arslet på djuret, men som faller bort av sig själv senare?
Nej absolut inte. Kameran duger väl?Man kanske kan öva lite med nån slags svagare ammunition med en liten gul pil som fastnar i arslet på djuret, men som faller bort av sig själv senare?
Ja, du har helt rätt där. Tackar för tipset, det tänkte jag faktiskt aldrig påÄr målet att ordna mat till dig själv i händelse av behov, sätt 50 kvm potatis, skaffa en bok om överlevnad och ätliga växter samt köp några fisknät i olika dimensioner.
Nä det BEHÖVER du inte…Ja, du har helt rätt där. Tackar för tipset, det tänkte jag faktiskt aldrig på
Men jag vill ha KÖTT, jag måste ha kött åtminstonne 2 gånger i veckan. Jag behöver kött.
Vilken kamera är det?Kameran duger väl?
Jo. Jag mår bra av kött. Min kropp VILL ha det. Ägg och fisk också.Nä det BEHÖVER du inte
Jag använder bara Norma i brist på intresse eller kunskap om vad som vore bättre.Vilken ammunition använder du då? Sköt några årsgrisar och en större dovhjort med min 6,5a innan jag sålde den, lade sig på plats. Älgen sprang däremot, helt oberörd. Trodde jag missat och slängde iväg ett skott till, då lade den sig. Använde Lapua Mega.
Exakt så!Jag började jaga i samband med intresse för matlagning samt att slakteriindustrin är vidrig så för mig kokar det ner till:
Äter man kött - då är det rimligt att jaga
Äter man inte kött - orimligt
Äter man kött men har åsikter om folk som jagar - var tyst
Äter man kött men inte vill/vågar jaga - visst men varför ska någon annan tvunget göra jobbet och dessutom sämre på alla sätt?
Sedan är det tyvärr lite av mitt kött som är jagat, har inte så mycket tid eller intresse men känslan att ibland äta eget är bara rätt.
Ljuddämpare är för mig nästan lika osmakligt som AR i skogen. Det är inget alternativ för mig, men ja jag vet alla fördelar.Har tiotalet älgar med 30-06 och några fler med 9,3x62. Har gått tillbaka till 30-06 inte för att den skulle vara effektivare utan för att jag troligen sköt sämre med 9,3x62. Trots tung och rak Bobergkolv i valnöt. Och på bana inga problem.
Jag tror att kulan är viktigare och kanske farten på den också. Ljuddämpare tar bort mycket rekyl också.
6,5 har jag skjutit rätt mycket toppfågel förr i världen med; den fina Norma Fågel ammon är underbar. Skall nog göra mig av med 9,3-an och köpa en 6,5-a istället.
Mobilkameran duger väl? Smyg in på idisslande älgar och filma. När du klarar av att komma in på 10 meter är du jägare.Vilken kamera är det?
Ok, bra.. men är det inte farligt?När du klarar av att komma in på 10 meter är du jägare.
Jag stötte under indianjakt efter fågel på en betande älgkalv och filmade den en stund från ca 10m håll med mobilen. Sedan sade jag till den att det var tur för den att jag var ute i andra ärenden. Då brakade det till på andra sidan granen där jag stod, det var kon… Jag hade inte sett henne, hon hade inte hört mig. Vinden låg rätt.Ok, bra.. men är det inte farligt?
Bra tråd detta. Jag måste hänga med här.
Och vad är det för typ av jakt? Är det pilbåge du använder då?indianjakt efter fågel
Länk?Markus.
Jag hade lagt mina pengar på en Sig helst tillverkad i alplandet så du får något med kvalitet på.
AR systemet pipan fäst i pressad plåt har Inge speciella fördelar mot riktigt hantverk speciellt inte pm man vill använda benstöd.
Smygjakt…Och vad är det för typ av jakt? Är det pilbåge du använder då?
Det kanske jag också borde lära mig. Samt fiska och .. en kollega till mig odlar höns på sin tomt så äggen har jag på det torra.
Hittar ingen i Sverige som säljer.SIG SG 550 - Wikipedia
en.wikipedia.org
Den finns i sport utgåva som är halvautomatisk.
Hittar ingen i Sverige som säljer.
Mja man får se upp så man inte får en usa tillverkad bara. Markus har för övrigt ett smsVill minnas att jag sett i något flöde att sakab har haft en sån, inte hundra. Men vilken återförsäljare som helst för sig sauer borde väl kunna ta hem? Både sportec och sakab här nere säljer ju märket.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|