Jo det är kul med lite mindre hoj som ändå är så snabb att man kan rejsa lite och köra på alla vägar och att man kan trimma och greja precis som med en moppe.Man minns säkert den tiden rätt optimistiskt Jag minns att NS var rätt underskattad, få som hade den i mina kretsar men den var definitivt inte långsammast i den generationen.
Fattar inte vad det är för fel i huvudet på mig och vissa andra säkert. Igår satt jag och tittade på 125r på blocket. På nåt vis är det roligare att köra nåt som man får pressa hela tiden än nåt som har mer effekt än man egentligen kan hantera. Jag hade även en CB125T på den tiden, den var inte snabbast men ljudet var oslagbart. Och hållbarheten! Jag körde 10 mil i sträck liggande på tanken med den, den maskinen kan troligen gå så i all evighet om man tankar och byter olja ibland. Den är dock skitful.
Nu har jag inte lusläst hela din tråd, bara skummat igenom den. Men har du kollat möjligheterna med 1 cylinder från en med flera? Tänker typ RD350-400 osv. Kanske inte så vassa om man tänker att man håller sig till luftkylt.
Angående cylindrar så såg jag för ett tag sedan en som satte två vespacylindrar likt min på en tvåcylindrig motor, kan ha vart en RD.Det är väl en smaksak med CB125 antar jag, jag är själv mest svag för det som hände på 80-talet. Sannolikt färgad av min uppväxt
Jo jag tänkte nog att du undersökt alla möjligheter med cylindrar!
Du låter inte helt komfortabel med engelskan och att prata i kameran, men kör på så släpper det förr eller senare.
Går bra! Hjälper kåporna bra mot luftmotståndet?
Jo det gör det nog, framförallt för piloten. Man känner hur motståndet försvinner helt när man böjer sig ner bakom rutan. Kanske gör några kmh på toppen men jag har ju inte testat utan så kan inte säga bestämt, viktigaste funktionen för mig är ju utseendet ?Går bra! Hjälper kåporna bra mot luftmotståndet?
Kanske av fyllon men barn ljuger mest."Från barn och fyllon får man höra sanningen."
Bra med sakkunniga åskådare. Naturligtvis helt objektiva.
Gillar den lätt extatiska glädjen i expertutlåtandena.
Trodde säkert själv på det. Den där fina gränsen mellan fantasi och verklighet. Är inte ens säker på vad som är vad med en del barndomsminnen.Kanske av fyllon men barn ljuger mest.
Smög mig fram till min treåring på en dagishämtning för ett tag sedan. Han var mitt uppe i en berättelse där han körde motorcykel ifrån polisen med pappa på skjutssadeln. ?
Haha, du lurade migJag överdriver väldigt mycket med både dialekt och svengelska för att det mest var tänkt som ett skämt.
Testade med reflex på v sida, ungefär så långt fram som din sitter fast uppe vid blinker och fick ajabaja. Nåt med vilka vinklar den skulle vara synlig från, snett bakifrån. Bara nämner det, lite onödig grej att få bakläxa på.Reflexer till besiktningen ?
View attachment 464668
Vart en ny skylt också, så nu kan jag sätta den gamla skylten på moppen och hänga på en GP på motor på den och stansa in rätt nummer på styrröret ?
View attachment 464669
Den skakade sönder halvljuset hela tiden så testar lite gummi där också.
View attachment 464670
View attachment 464671
View attachment 464673
Kör på med filmandet, du har både personlighet och kunnande. Det är allt som behövs för att det ska bli lyckat!Brorsan ville testa lite kameragrejer. Funderar på det här med youtube-karriär men det är kanske inte riktigt min grej ?
Därför man har en på båda sidor.Testade med reflex på v sida, ungefär så långt fram som din sitter fast uppe vid blinker och fick ajabaja. Nåt med vilka vinklar den skulle vara synlig från, snett bakifrån. Bara nämner det, lite onödig grej att få bakläxa på.
Jag tog det jag hade liggandes och tänker inte betala 100kr i frakt bara för en reflex så det får bli sen någon gång när jag handlar andra grejer. Men sen gillar jag nästan dom där två runda för att vara lite tvärtemot alla kafferäjsers ?Jag har använt mig av dessa reflexer på Hondan, Trajan och KLR:en. En väldigt diskret reflex som knappt synns om den monteras under eller ovanför regskylten.
Slim - Godkänd Rektangulär Reflex till MC - Hojstyling.se
En bred och tunn MC-reflex som passar bra inför besiktning eller om du städat upp med Tail Tidy bak på din motorcykel. Infästning med bult på baksidan.www.hojstyling.se
Jo det hade varit kul men problemet är orken som handikappad. All ork går åt till att få någonting gjort, och när man varit ute och grejat i 4-5 timmar så är det bara att lägga sig i sängen och titta på film resten av dagen. Och sen är det trångt nog med rullstolen så ett kamerastativ i vägen hela tiden funkar inte.Kör på med filmandet, du har både personlighet och kunnande. Det är allt som behövs för att det ska bli lyckat!
Om man vill ha en karriär inom YT så krävs det nog en jädra massa nerlagd tid (antar jag) men att spotta ur sig lite videos lite då och då är inte så dumt.
I alla fall inte så dumt för oss som får njuta av dem.
Kolla på Two stroke stuffing (vilket jag antar att du redan gjort), han började smått men jag tror att han enbart håller på med sitt bygge av världens starkaste 50cc-motor nu och har pausat sin anställning.
Så det går att göra en karriär även som nordisk medborgare inom YT, bara man vet vad man sysslar med och har karisma.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |