SV-Tråden!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
spaceman skrev:
Ja du kan ju inte gärna hitta någon ny hoj med bra ljud som standard, med tanke på att det inte skulle gå att registreringsbesikta den då...

Var det svårt att montera ART slip-on? Var det svårt att såga sönder originalet?
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Jag vet inte men det borde inte vara problem man du kan ju ringa till Booves o höra dom impoterar dom hit. dom borde veta har nr dit om du vill ha det.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
duckie skrev:
Aa, har funderat på den också. Men hur blir det med min belly pan då? Får de nya rören plats i den tro?

mitt gpr 3/4 system hänger ner mkt mer än vad orginal gör. min underkåpa var anpassad efter orginal, och jag fick modda rejält för att få plats med gpr-et. nu har ju jag iof den tidiga modellen, kan vara annorlunda på den nya.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
-dB_mike skrev:
mitt gpr 3/4 system hänger ner mkt mer än vad orginal gör. min underkåpa var anpassad efter orginal, och jag fick modda rejält för att få plats med gpr-et. nu har ju jag iof den tidiga modellen, kan vara annorlunda på den nya.


Usch. Mina moddningskunskaper är begränsade. :-(
Jag ska fundera ett tag till.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Som jag kan se.. så tror jag inte det är nån skilnad från orginalet.. till mitt GPR.. borde få plats utan problem.. men som sagt har ingen Belly.. så är ju inte 100% säker..!!
Men en rolig sak e ju att när man är ute å kör å släpper gasen så snatrar det till ibland... och igår var vi ute å körde på kvällen vi 10-11 tiden.. å kompisen som åkte bakom sa att när det snatrar till så kommer det ca 30 cm lång blå låga ut ur röret... hehe... coolt tyckte jag..!! :yoparty
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
porec skrev:
Som jag kan se.. så tror jag inte det är nån skilnad från orginalet.. till mitt GPR.. borde få plats utan problem.. men som sagt har ingen Belly.. så är ju inte 100% säker..!!
Men en rolig sak e ju att när man är ute å kör å släpper gasen så snatrar det till ibland... och igår var vi ute å körde på kvällen vi 10-11 tiden.. å kompisen som åkte bakom sa att när det snatrar till så kommer det ca 30 cm lång blå låga ut ur röret... hehe... coolt tyckte jag..!! :yoparty

så gör min oxå om jag råkar drämma in i varvtalsregulatorn :)
har hört att det kan bero på ett otätt avgassystem.
 

alum

5000cc till våren
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -00
Jag har köpt en sv650 01a, men det sitter originalsystem på och tänkte höra vad ni rekommenderar för slipon/halv/hel-system. Kändes lite segt att läsa igenom 88 sidor SV-tråd. GPR och ART har nämnts och verkar ju kunna ge en del effekt, och kanske lite bättre gasrespons (eller?)..

Vore ju rätt fränt med dubbelpipor också, nån som har det? Det verkar ju nästan vara möjligt att fästa en till pipa i skjuts-fotpinns-fästet. Baksidan på det har ju typ ett hål.. :)
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
alum skrev:
Jag har köpt en sv650 01a, men det sitter originalsystem på och tänkte höra vad ni rekommenderar för slipon/halv/hel-system. Kändes lite segt att läsa igenom 88 sidor SV-tråd. GPR och ART har nämnts och verkar ju kunna ge en del effekt, och kanske lite bättre gasrespons (eller?)..

Vore ju rätt fränt med dubbelpipor också, nån som har det? Det verkar ju nästan vara möjligt att fästa en till pipa i skjuts-fotpinns-fästet. Baksidan på det har ju typ ett hål.. :)

kolla in http://www.renegade-products.com/renegade/index.html

Ett av dom finaste dubbelpipor till SV:n.
"Lokke" på sporthoj.com vet hur det känns att ha dubbla pipor :tummenupp
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
alum skrev:
Jag har köpt en sv650 01a, men det sitter originalsystem på och tänkte höra vad ni rekommenderar för slipon/halv/hel-system. Kändes lite segt att läsa igenom 88 sidor SV-tråd. GPR och ART har nämnts och verkar ju kunna ge en del effekt, och kanske lite bättre gasrespons (eller?)..

Vore ju rätt fränt med dubbelpipor också, nån som har det? Det verkar ju nästan vara möjligt att fästa en till pipa i skjuts-fotpinns-fästet. Baksidan på det har ju typ ett hål.. :)

Kolla här: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49779&item=7982591592&rd=1
 

pims

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
GSR600 -07
alum skrev:
Jag har köpt en sv650 01a, men det sitter originalsystem på och tänkte höra vad ni rekommenderar för slipon/halv/hel-system. Kändes lite segt att läsa igenom 88 sidor SV-tråd. GPR och ART har nämnts och verkar ju kunna ge en del effekt, och kanske lite bättre gasrespons (eller?)..

Vore ju rätt fränt med dubbelpipor också, nån som har det? Det verkar ju nästan vara möjligt att fästa en till pipa i skjuts-fotpinns-fästet. Baksidan på det har ju typ ett hål.. :)

Jag köpte ett Leovince highpipe titan helsystem, och ljudet kan man inte klaga på, lite bök att få dit det men det var det värt. Tryck sedan dit Kn filter på det så får du nog 10-15 pollar extra.

/Pims
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
alum skrev:
Jag har köpt en sv650 01a, men det sitter originalsystem på och tänkte höra vad ni rekommenderar för slipon/halv/hel-system. Kändes lite segt att läsa igenom 88 sidor SV-tråd. GPR och ART har nämnts och verkar ju kunna ge en del effekt, och kanske lite bättre gasrespons (eller?)..

Vore ju rätt fränt med dubbelpipor också, nån som har det? Det verkar ju nästan vara möjligt att fästa en till pipa i skjuts-fotpinns-fästet. Baksidan på det har ju typ ett hål.. :)


Jag har dubbla pipor av mäket gpr o det låter gött om dom men låterdet så kostar det.
rekomderar Gpr starkt!

ska se om jag hittar en bild på dom.

Edit: en bild till obs lite suddiga
 

Bifogat

  • mindre 2 p.JPG
    mindre 2 p.JPG
    58.8 KB · Visningar: 119
  • bakifån.JPG
    bakifån.JPG
    51.3 KB · Visningar: 108
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Crash skrev:
Jag har dubbla pipor av mäket gpr o det låter gött om dom men låterdet så kostar det.
rekomderar Gpr starkt!

ska se om jag hittar en bild på dom.

Edit: en bild till obs lite suddiga


Det ser inte dumt ut... vad får man ge?? Undrar bara.. jag klarar mig fint på mitt ena GPR..!!
 

kihlen

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki SV650S blå
spaceman skrev:
Jopp.
Enda jag gjort är att ryckt ut allt ludd som var kvar i det kapade avgasröret från katten, satt på ett slipon, och tagit bort snorkeln som sitter fram på luftburken. :banana
Helt sanslöst!!! :yoparty

Hade hoppats på att omvandla mina 69hk åp kopplingen till 70 på hjulet, vilket bara det borde vara 10-15% effektökning, men 75, det är ju makalöst! :)

Du behövde altså inte ändra en enda inställning på insprutet?? Trots att snorkeln är borta? Jag har själv tämnkt att göra detta, men varit rädd för att den skulle gå för tunt..

En annan fråga också. Det är ingen risk för att det kommer in vatten i luftburken vid körning i regn eller vid tvätt?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top