Det ena behöver väl inte utesluta det andra.... bara för att man har en Sbf eller Svemo licens så FÅR man inte delta i andra arrangemang???
Helt absurt revirpinkande... vilket varken gynnar sporten eller förarna, om en förare deltar i 10 sanktionerade tävlingar per år och vill köra ett par stycken utanför förbundet för skojs skull så förstår jag inte vad det har för betydelse, om arrangemangen har minst Svemos säkerhet och polistillstånd samt försäkringar....
Tror då ni svemo och sbf bejakare att han kommer att lämna er.... eller körde han för att det är så jäkla kul med motorsport???
Eller är det så att det får omvänd effekt om han blir hotad med bestraffning och sen SMA får rätt att bedriva motorsport i sverige... jag skulle iaf hoppa av svemo om ett annat mindre inskränkt alternativ dyker upp.... jag förstår det här med säkerhets aspekterna då jag själv besiktigat dragracingbilar... och jag kan lova att jag sett bilar med vagnsbok som haft burar svetsade med en liten 220 mig där det varit kallsvetsar som sett ut som mås skitar...
Och vad händer med dom klubbar som är anslutna till Svemo.... kommer dom att bli av med sin banlicens om nån annan vill hyra banan för ett event en dag.... ska dom få sin banlicens indragen??
Jag tror att dom lokala klubbarna brottas med sina finanser dom oxå, Sverige är för litet för att bli motarbetade av en förening som Svemo.... kan inte Svemo hänga med i svängarna så är dom antingen underbemannade eller ointresserade....
Jag hoppas att det här kan mynna ut i nåt gott för oss alla som gillar motorsport, tänk på att du själv kan dra ihop en tävling och få fullt försäkringskydd så länge du har polistilstånd... titta hur det är i USA, där har dom en lokal dragstrip i varje håla, där dom har så kallade forrest parks, där man får köra hur mycket man vill, så länge man håller sig under 96db...
I Sverige kör man svartrace nattetid.... (licensierade förare) och det gäller nästan alla sporter!!!!
Det Glenn jobbar för är att få acceptans på kommunnivå och därifrån driva det vidare för att VI den stora skaran motorintresserade ska få så många körtillfällen som det är möjligt, det öppnar även upp för flera motorstadion, lyckas han i Norrtälje så kommer det att sprida sig som ringar på vatten... DET skulle jag vilja kalla att främja motorsporten...
Jag tycker att Glenn och Fredrik gör ett kanonjobb som tar den här fighten mot svemo, något som borde ha gjorts för länge sen...
Keep up the good work // Pete
EDIT: stavfel