R1 wannabe
RR Hangaround
- Gick med
- 15 Dec 2003
- Hoj
- Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hmm, undrar om inte tanken med inlägget var mer av "varför skall medlemmar utan intresse i en specialgren avgöra vem/vilka som skalla representera specialgrenens aktiva?"
En RR-förare bevöver ju liksom inte bry sig om vem som representerar de aktiva i motorcross lika lite som tvärt om kan jag tycka. Sedan skall självklart antalet beslutsfattare i SVEMO i stort återspeglas av medlemsantalet men knappast i de respektive specialsektioner. Är det verkligen så det är? Jag tvivlar!!
Mvh!
// Niklas
Jag vet i ärlighetens namn inte om hur SVEMO väljer sina representanter men iochmed att de tillhör RF så är valet en demokratisk process.
Jag uttalar mig generellt i frågan.
Tror säkert att det finns en representant för RR i SVEMOS ledning men det är ju fortfarande så att vissa regler kan påverka alla sportgrenar inom ett förbund och då kan ett egenintresse få vika för vilket som i det stora hela är bättre för en majoritet av grenar.
Då är det heller inte konstigt att en "liten skit" som Glenn Ocklund som pysslar med detta lilla och udda vänder sig åt en annan part i sina ärenden där han får bättre respons. Det som blir fel är ju då att han(eller andra arrangörer som väljer samma väg) tillsammans med förare ska straffas för det. Allt baserat på NT §3.1 som svemo hänvisar till och som med sin storlek skapar en form av monopol liknande situation som också direkt är ett valfrihetshinder för förare och arrangörer.
En regel som borde ses över då den helt uppenbart har upprört och satt käppar i utvecklingens hjul i detta fall.
Problemet, enligt min mening, är ju att de arrangörer som vill gå sin egen väg kommer "pruta" bort allt det långsiktiga arbetet och fokusera på enskilda evenemang vilket i slutändan leder till en uttarmining av motorsporten.
Vem vill ta kostnaden för miljöfrågorna innan de blivit lagkrav?
Jämför gärna med Holland (tror jag) som lät bli att jobba med ljudproblematiken och över en natt stängdes över hundra banor från sin verksamhet.
Last edited: