tjejer under 22=lösgodismage!?!

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Räserkexet skrev:
Så... vad är det som säger att superheta brudar alltid är dumma som spån...?
Ingenting alls. :)
Menade bara att inre skönhet ofta ger yttre skönhet, eller "skönhet" kort och gott, i betraktarens ögon, men det omvända är ovanligt.

Räserkexet skrev:
Kan man inte vara både smart och snygg då? :confused:
Klart man kan. Jag är ett slående exempel på det! ;)
 

Räserkexet

Behöver aldrig mer åka där bak!!!=)=)=)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia RS 250
korvgubbe skrev:
Klart vi inte vill leva i en värld där ni kan vara både smarta och snygga..! :7peta Skulle ju ge oss taskigt självförtroende och mindrevärdeskomplex!

Tänkte klart inte på det.. :huvet Men ni KAN ju faktiskt oxå vara det, tro det eller ej... :tungan
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bullitt skrev:
Eko :tungan


Stämmer. Kroppens tillvänjning (den slutar producera eget kreatin) vid konstant bruk är ju också anledningen till att man ska hålla upp med kreatinet med jämna mellanrum, typ två månaders bruk - en månads uppehåll.

Du verkar ha koll på vad du pratar om, roligt! :)

ojdå, lusläste inte alla nya inlägg ordentligt..

Ja, jo, lite har jag ju lärt mig under åren som inbiten periodare.. (tränar 6 månader, blir förslappad i sex månader å får ångest och så börjar det om... så har det varit i tio år nu)
...är nog rätt bra på teori. Mitt problem är att applicera det på mig själv. Av egen erfarenet har jag märkt att en av de viktigaste egenskapen för bra resultat är:
Karraktär!
 

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
korvgubbe skrev:
ojdå, lusläste inte alla nya inlägg ordentligt..

Ja, jo, lite har jag ju lärt mig under åren som inbiten periodare.. (tränar 6 månader, blir förslappad i sex månader å får ångest och så börjar det om... så har det varit i tio år nu)
...är nog rätt bra på teori. Mitt problem är att applicera det på mig själv. Av egen erfarenet har jag märkt att en av de viktigaste egenskapen för bra resultat är:
Karraktär!
Hoho.. Oj vad jag känner igen det där! Ett hett tips som funkade för mig är att du kollar upp Max-OT. Du har säkert hört talas om det. Man kan tycka vad man vill om specifika träningsmetoder, det finns ju lika många som det finns tränande i princip. Grejen som gjorde att det passade mig kanon var att en del av filosofin är korta men intensiva pass, samt inte så många set och reps per övning och muskelgrupp. Gjorde det lättare att släpa iväg arslet till gymet. Problemet för mig är/var just att komma iväg. Väl där och efteråt är det ju hur skönt som helst!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
bullitt skrev:
Problemet för mig är/var just att komma iväg. Väl där och efteråt är det ju hur skönt som helst!

Just nu kör jag korta pass på luncherna.. Börjat springa. på tisdag börjar
innebandyn med kollegorna och planerna är att komma igång med klättringen igen nu under hösten..

Vet inte varför det blivit så män är alltid i toppform i typ mars och som pluffsigast i juni-juli-augusti..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nyteknik skrev:
Utveckla. Om du kan.

Säger man att utseendet itne spelar roll så tror jag att man ljuger, enkelt va? Var det inte det du menade, kanske missuppfattade dig. Eller är det bara jag som är ytlig? (tror knappast det)
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
korvgubbe skrev:
Ett litet talesätt jag lärde mig av nån som läste på GIH och tävlade i Atletic Fittnes..

"Träna upp ett kilo muskler och du har förbrännt ett kilo fett".

Muskler förbrukar mer energi varför mer muskelmassa håller bilringarna borta..


Det stämmer om du aktiverar dig ja. Aktiverar du dig inte så har du helt obetydligt högre metabolism än en person med betydligt mindre muskelmassa.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
bullitt skrev:
Ett par styrketräningspass i veckan påstås överlag vara ett bra komplement till förbränningsträning, man får då högre dygnsförbränning jämfört med om man enbart kör förbränningsträning. Direkt efter ett styrketräningspass är dessutom musklerna tömda, varför lågintensivsträning är mycket effektiv just då. Perfekt att placera sina promenader där. Samma sak på morgonen före frukost, en kopp kaffe och en proteindrink för att vakna respektive spara musklerna så mycket som möjligt, sedan en halvtimmas promenad innan man äter ordentligt.

/mina 5 öre.

well...
Styrketräning förbrukar just den energi det kostar att utföra rörelserna på gymmet, inget annat. En proteindrink sparar INTE musklerna för 5 öre under promenaden däremot ser den till att det utsöndras insulin i så stor mängd att ditt grundresonemang om att träna innan frukost pga låga insulinnivåer faller ihop helt...(om du ska promenera alltså, löpning går bra men det finns andra nackdelar med att ha mat i magen innan)
Att insulinnivåerna är låga är INTE anledningen eftersom
om vi har mycket insulin i omlopp och sätter igång att jogga så tar det ingefär (med tanke på att insulin har 3 minuters halveringstid) 5-19 minuter innan vi är lika låga om inte lägre än på morgonen. ALLTSÅ:
vill vi ha låga nivåer så aktiverar vi oss bara lite krafitgare och efter 10 minuter bränner vi i samma takt. Spelar ingen roll alltså eftersom all högintensiv aktivitet ändå körs på låga insulinivåer i praktiken.


Det beror inte på hur du äter innan du tränar om musklerna ryker utan det beror på HUR effektiv du är på att styrketräna. Därefter beror det på din hormonstatus och sedan lite på intensitet, status på glykogenlager osv.


Mina 5 öre


:)
 
Last edited:

bullitt

fritidslös
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja-Nia NittioNio
Trango_B skrev:
well...

...
...
...

Mina 5 öre
:)
5 öre? Det där var väl ett par tusen minst... :3freak

Intressant. Jag har inte studerat fysiologi utan måste förlita mig på vad andra säger. Den jag har förlitat mig mest på är Fredrik Paulún, och tipset om promenaderna efter träning och före frukost OCH kaffet å proteinet innan morgonpromenaden är direkt plankat från honom. Mina kunskaper är massor med för dåliga för att argumentera emot det du säger, det verkar dessutom logiskt med utgångspunkt i det lilla jag vet. Insulinnivåerna "glömmer" jag alltid och tänker bara på glykogendepåerna i musklerna. Men dessa sjunker ju faktiskt snabbt vid träning, precis som du säger. Så de kan ju inte vara anledningen till att det är bättre att promenera efter träning. Insulinnivåerna, hmmm... Det kan inte vara så att proteinet på morgonen där är en liten kompromiss mellan att träna på helt tom mage (sliter muskler) och att höja insulinnivån i blodet (lägre fettförbrukning)?


Rätta mig nu för nu tänker jag skriva vad jag tror, men vill gärna påminnas om hur det är:

Vid aktivering av musklerna förbrukar de först det glykogen som finns inlagrat. Efter ett ganska kort tag (skrev du 10-12 minuter?) tar dessa slut, och insulin utsöndras i blodet för att transportera in mer kolhydrater till musklerna. Finns det då inget kolhydrat i blodet tvingas kroppen förbränna protein och fett för att få energi (åtminstone fettransporten och -förbränningen är en långsam process). Dessutom: Näringsintag utsöndrar också insulin för att möjliggöra intag i musklerna. Protein ger långsammare respons i insulinutsöndringen än kolhydrater?
??
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Vilke jäkla tråd!!! :rofl

Och så var det nån som sa att lila depåstöd var gay....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
juha01 skrev:
Vilke jäkla tråd!!! :rofl

Och så var det nån som sa att lila depåstöd var gay....

Muahaha!

Kan inte annat än instämma....
Vill man ha mig får man ingen sexpack, man får en hel jävla grossistförpackning!

Tvättbräda.... Bah! Jag har en industritvättmaskin, kanske inte så snygg, men den centrifugerar bra!!!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Dee_cati skrev:
Säger man att utseendet itne spelar roll så tror jag att man ljuger, enkelt va? Var det inte det du menade, kanske missuppfattade dig. Eller är det bara jag som är ytlig? (tror knappast det)

Nej, du skrev att den som inte gillar platta kvinnomagar ljuger.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Nej, du skrev att den som inte gillar platta kvinnomagar ljuger.
Fy fan vad grälsjuk du är Nyteknik. Så fort dödsstrafftråden dött ut till din besvikelse så iscensätter du en ny moralkakediskussion. :7peta Har du inga kompisar IRL att bitcha med? :tungan
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Eftersom jag är född 80 och anser att alla småtjejer är fjortisar när de ser ut så där brukar jag kalla dem för "babymage" för det är precis vad det är, babyhullet sticker fram.

Sedan finns det vissa som har miss piggy som idol och inte fattar att det är kassler eller iallafall stor "charkdisk"-varning på hur de ser ut.

Vad är det för fel på lite stilfulla kläder? och någon välformad kropp i en byxdress eller liknande är fan inte fel :tungan även om en välsvarvad donna är sexig även i säckväv...

Å andra sidan har jag sett gubbar som tror de är Mr Bond, Mr Garrett eller någon annan machosnut också, feta, tunnhåriga och med slimmade geopardstjortor med urringning, hårtestar som sticker fram och guldkedjor och uuhhhhh..... ryser vid blotta tanken! Tur att man inte är tjej och ska behöva falla för någon sådan. Å andra sidan verkar det som om man kan se ut och klä sig hur fan som helst, bara man är rik eller snygg...

/Calle, kan inte heller klä mig, men jag försöker...
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ninjaboy skrev:
Fy fan vad grälsjuk du är Nyteknik. Så fort dödsstrafftråden dött ut till din besvikelse så iscensätter du en ny moralkakediskussion. :7peta Har du inga kompisar IRL att bitcha med? :tungan

Consensus är praktiskt men tråkigt. Mina kompisar lägger sig platt alldeles för fort.

:rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top