Träningstråden

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag blir det löpning på berget vilket kommer innebära att jag avverkat 3 mil sammanlagt sen jag började jobba igen efter semestern. Sakta men säkert går det framåt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En sak jag har lärt mig är att inte blint kolla på vågen, har du inte sett någon skillnad när det gäller midje- höftmåttet osv?

Jag har själv "fastnat" vid 87.5 men midjemåttet och är armmåttet har krympt, så något händer men kanske inte på vågen. (Styrketränar också så en lite del kan va pga av ny muskelmassa)

Bra tips, ska fasen få tummen ur arslet och mäta lite. Har inget måttband hemma vad jag kan komma på, men kan ju alltid ta ett rep och sen mäta det med tumstocken :tummenupp
Känt samma, vågen ger inte samma respons längre men det synliga fortsätter löpa på, magrutorna blir börjar synas mer, axlar och nackmusklerna ökar (thank you thaiboxning).




Att ständigt köra 20 min crosstrainer på jobbet börjar kännas tråkigt, även om jag vet om att 20 min är kort tid att plågas gentemot vad det ger, så har valt att från och med idag gå över till att måndag, onsdag och fredag kör jag tre andra moment istället.
http://hundredpushups.com/
http://www.twohundredsitups.com/
http://www.twohundredsquats.com/

Har samtliga tre som appar på mobilen, smidigt :Bugar
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Att ständigt köra 20 min crosstrainer på jobbet börjar kännas tråkigt

Surfplatta + hörlurar + actionfilmer :fakta

Resident Evil Extinction gjorde det överraskande enkelt att härda ut i två 45-minuterspass. Skrikande zombies som plötsligt dyker upp i rutan och korreograferad pangpang-å-spark-action gjorde dessutom susen för tempot.

Blev fem pass förra veckan.
Rouge Assasin delades upp i tre dryga 30-minuterspass.
Resident Evil Extinction delades upp i två knappa 45-minuterspass.

Utan film hade jag nog inte härdat ut mer än kanske 15-minuter utan att bli självmordsbenägen.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Fråga till Er som äter proteintillskott; Äter Ni protein även dagar som Ni inte tränar?

Jag brukar det ja.

Men grejen är ju det att man ska få i sig den rekommenderade protein mängden så om jag vet vad jag ska äta, och att jag kommer komma upp i rätt protein mängd så kan man ju skippa dricka det den dagen om man så vill. Typ 1.5-2gram protein per Kg kroppsvikt. ( 1.5-2 g/kg )
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Surfplatta + hörlurar + actionfilmer :fakta

Gött tips, saknar dock surfplatta och actionfilmer (konverterat till sådant format).
Men har en iPhone 4 (och hörlurar som sitter fast/bra runt/i öronen), kanske skulle fixa någon form av montering till den att kunna sätta på ena crosstrainern på jobbet :)

Satsa på porrfilmer för extra kcal-förbränning? :tungan :hihi
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
..kanske skulle fixa någon form av montering till den att kunna sätta på ena crosstrainern på jobbet :)
Smacka fast en sugpropp på displayen på träningsmaskinen..
22-179_l.jpg

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Mobiltelefonhallare-360-22179/

Sen är'e bara å ösa på med rullar. Jag har aldrig orkat(p.g.a. av själmordsframkallande uttråkning) konditionsträna mer än 20-25 minuter tidigare men sedan jag började med filmer på crosstrainern är 45-minuterspass inga som helst problem..

Några bra filmer att börja med:
Transporter 1, 2, 3
Rouge Assasin
Resident Evil-rullarna
Crank 1 & 2
Banlieue 13
Banlieue 13 Ultimatum
The Expendables

Nyckeln till framgång är högt tempo, mycket action, explosioner och lite hjärna så man utan vidare kan pausa och återuppta filmen två dagar senare när man skall träna nästa tips.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Surfplatta + hörlurar + actionfilmer :fakta

Resident Evil Extinction gjorde det överraskande enkelt att härda ut i två 45-minuterspass. Skrikande zombies som plötsligt dyker upp i rutan och korreograferad pangpang-å-spark-action gjorde dessutom susen för tempot.

Blev fem pass förra veckan.
Rouge Assasin delades upp i tre dryga 30-minuterspass.
Resident Evil Extinction delades upp i två knappa 45-minuterspass.

Utan film hade jag nog inte härdat ut mer än kanske 15-minuter utan att bli självmordsbeen.

Ett steg längre hehe.

http://sortiment.audiovideo.se/prod...&pdtguid=3059f773-5a10-4e83-b8d4-ddbbb90edd60
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Nyckeln till framgång är högt tempo, mycket action, explosioner och lite hjärna så man utan vidare kan pausa och återuppta filmen två dagar senare när man skall träna nästa tips.

Jag läste "Nyckeln till frihet", filmen alltså :lol
Bra kämpat med träningen, för min del får det bli cross trainern eller löpbandet idag efter jobbet. Det är för geggigt att springa ute.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Utan film hade jag nog inte härdat ut mer än kanske 15-minuter utan att bli självmordsbenägen.

Äsch... lite tålamod bara. :tungan

Nää.. men när det gäller träning som är "monoton" måste man lära sig att lixom koppla loss medvetandet. Cykel, längdskidor, simning. Ja...sånt där som man bara nöter. Då går det inte att tänka på hur långt man har kvar.

Förövrigt håller jag på att trappa ner lite. :glömdet Försöker nöja mig med att träna en gång om dagen. Snuddade på att höja ribban till 3 ggr. (mycket vill ha mer och fan vill ha fler)

Men jag måste hålla igen lite på mitt missbruk. :3freak Det blir 2 ggr ett par dagar i veckan. Men det ska inte vara nödvändigt. Å jag har såklart en vilodag.

//M
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Äsch... lite tålamod bara. :tungan

Nää.. men när det gäller träning som är "monoton" måste man lära sig att lixom koppla loss medvetandet.

Förövrigt håller jag på att trappa ner lite. :glömdet Försöker nöja mig med att träna en gång om dagen. Snuddade på att höja ribban till 3 ggr. (mycket vill ha mer och fan vill ha fler)

//M

Tyvärr är jag inte kompatibel med monoton träning. Inte ens på den tiden då jag spelade ishockey och hade ett bra skäl kunde jag motivera mig att hålla igång med löpträning på egen hand även om jag givetvis fick bita ihop när laget hade schemalagd barmarksträning.
Nu när jag bara tränar för egen del är det ännu svårare så film-träning är enda räddningen. Cykla till jobbet(2 mil) funkar hyfsat det med.

Men galenhonda bör nog se över missbruket, tre pass om dagen är obra..! :mattias
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
inte en bulle åts, äter VÄLDIGT lite snacks.

Kom igång med träningen igen för några veckor sen efter en aktiv sommar men med bara sporadisk träning typ.

Va övertygad om att jag dalat ner under 80 kg, fan vågen sa ju till och med low när jag ställde mig på den!

Men när jag bytt batterier sa den 85 vilket e skit bra, va ett av mina mål att komma upp till i år, bara magrutor kvar så e jag nöjd med året.

Nu e bara frågan varför i helvete syns mina revben så sjukt tydligt ändå? Man kan utan problem få in fingret en halvcentimeter innanför revbenen, ryggen e lika illa de ser förjävligt ut!

Förbannat konstigt för jag käkar som en häst (lätt 5000 kcal om dan de gånger jag räknat) och ser ändå utmärglad ut.. trots ett bmi på 23..

Jag siktar inte på nån sväld bodybuilder kropp utan mer funktionellt typ fighter men de här utmärglad/pundare gillas icke!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
inte en bulle åts, äter VÄLDIGT lite snacks.

Kom igång med träningen igen för några veckor sen efter en aktiv sommar men med bara sporadisk träning typ.

Va övertygad om att jag dalat ner under 80 kg, fan vågen sa ju till och med low när jag ställde mig på den!

Men när jag bytt batterier sa den 85 vilket e skit bra, va ett av mina mål att komma upp till i år, bara magrutor kvar så e jag nöjd med året.

Nu e bara frågan varför i helvete syns mina revben så sjukt tydligt ändå? Man kan utan problem få in fingret en halvcentimeter innanför revbenen, ryggen e lika illa de ser förjävligt ut!

Förbannat konstigt för jag käkar som en häst (lätt 5000 kcal om dan de gånger jag räknat) och ser ändå utmärglad ut.. trots ett bmi på 23..

Jag siktar inte på nån sväld bodybuilder kropp utan mer funktionellt typ fighter men de här utmärglad/pundare gillas icke!
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
jag åt Daim igår och chips i förrgår, fan :gnissla
Idag blir det att lyfta skrot på gymmet, biceps, triceps, mage blir det nog.
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Flyter på rätt så okej med thai:en, körde ett gympass förra veckan, men ansträngde mig lite för mycket efter att inte ha gymmat på några månader och det återspeglade sig i hur muskelfästena kändes...:näsblod
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Idag har jag en "tvångsvilodag".

Känns helt OK. Var ute på lite galej igår. Knappt sovit. Å då tänkte jag att det passar bra.

Slipper jag vila en annan dag. :wiggle

Imorrn blir det cykel till jobbet. Å hem såklart. Totalt 33 km.
Torsdag simning + styrka.
Fredag ashtangayoga + styrka.

Får besök å kan inte göra nåt på lördag. Hoppas besöket åker hem skapligt på söndag. Då blir det en cykeltur. Tackar...tackar.

//M
 

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Grimeton
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
The HumanFlag

Som rubriken antyder, någon som kan utföra denna fantastiska övning?
Skulle gärna vilja lära mig! Behöver tips på bra övningar man kan göra för att klara av att "hänga" på detta ruskigt coola vis;)
Antar att alla typer av plankan är bra både sida och rak?

Sedan rent tekniska tips på hur man ska hålla i stången och liknande tas emot ytterst tacksamt.

Kom igen nu, kör på dela med er av era kunskaper:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top