tråden för buskörning!

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
En garagekompis till mig "lånade" sin morsas killes Blackbird när han var 16år för att "testa lite" när dom inte var hemma.

Han var inte mycket värd när dom kom hem på kvällen och berättade att dom mött han på en av flygrakorna på väg mot lidköping:gnissla

rollex

Guest
syltburk skrev:
2457980 Bushido: Tyvärr måste jag säga att exakt allt pekar på att du kommer att köra ihjäl dig. Detta skriver jag inte för att vara en "etikbög" som du kallar det eftersom du verkar stänga av hjärnan när du läser sådant. Jag skriver detta för att jag hoppas att du ska tänka efter en lite gnutta i alla fall innan du sätter dig på hojen.

Varför är det så få "gamla" som kör som galningar? Jo antingen inser de att det inte är värt att riskera livet eller så kör de ihjäl sig. Det vore himla tråkigt om du skulle höra till dem som kör ihjäl sig. Man kan ha roligt på en MC utan att köra farligt, därmed inte sagt att man alltid måste köra lagligt. Tyvärr är ju inte lagen så flexibel på den punkten.

Föressten var förutom på SH blir man kallad moraltant för att man tycker det är dumt att riskera andras liv för att komma undan böter? :D :D :D

Edit: Sanna-Lkpg: Jag är inte säker men jag tror att ^^ är någon sorts smiley. Någon under 17 får väl rätta mig om jag har fel.:)
:yoparty Du kommer att köra ihjäl dig ! Det sa alla till mig, när jag var 16. och det samma sa dom när jag köpte min första Race-hoj :va Livet är skit utan risker !!! :yoparty

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Men va fan! Är du helt jävla galen! Det är ju 30 där, du kunde ju ha plöjt ner två skolklasser, 3 gravida mammor med barnvagn och 7 pensionärer. Hur skulle det se ut!? För att inte snacka om försäkringspremierna för alla oss andra. FY FAN!

sgtpepper skrev:
2458030 Men vad fan betyder den där ^^-smileyn nu då? Är det ingen som kan tala om det för oss gamlingar?

I dag gjorde jag en u-sväng med bilen över heldraget alldeles i närheten av polishuset på Kungsholmen. Så jävla outlaw!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Sanna-Lkpg skrev:
2457977
Misstänker att det är du och jag som är otroligt omoderna eftersom alla andra verkar ha full koll på vad de där kaninöronen står för.

Nja, se det som två ögon/ögonbryn som dippar lite drygt småleénde uppåt istället...

^^

>_< \m/

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Moppe
Var ute och gasade helvete med min mt5a. Mötte konstapeln och blev snart varse om att 80 knyck inte är så jävla mycket.. speciellt inte på en 1km raksträcka! cykelvägen räddade mig den gången!

Bil
Var ute och gasade helvete med min ford scorpio. (ungefär lika pigg som min mt5a var) 160blås på en 50 sträcka försökte verkligen gasa ifrån länsman.
det gick så där...

Även denna gången gasade jag helvete! första dagen med bilkörkortet (efter sura 4månader utan)
Det var en mörk decemberkväll med såväl nysnö som blixthalka. (blixthalka brukar jag alltid läggatill eftersom jag inte vill framstå som en dålig rallyförare)
Breda fina sladdar! total kontroll :rolleyes: .
Efter en stunds sladdande var det dags att piska upp farten lite! ungefär lika lång tid som det tog att lägga i 3an, tog det att hamna i sidan på en container... det blev en skumpig åktur hem!

Mc
På väg hem på kvällen för att ställa in hojjen i garaget, bestämde jag mig för att ta ett sista raggarvarv runt stan. uuilade lite, gasade helvete lite mm. Stannade vid ett rödljus och bestämde mig för att poweruiila efter omslag till grönt.
Sagt och gjort, uiiliade väl en 20-30 meter innan jag landade! till min stora förvåning ser jag en självmordskandidat komma springande, personen kutar rätt ut i vägen och signalerar menande med hela handen att jag ska stanna! jag ser då att det är fru polis som är ute och håller ordning! tyvärr förväxlar jag henne med en roundabout och fortsätter sakta men säkert hemmåt!

snipp snapp snut så var rövarhistorierna slut

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
okej moppe 13 år, 7 parkeringsrutor, länk på landningen:
http://www.bike.se/fotografier/visa-stor.php?bild=1717_suzuki_ts_70_power_copy.jpg

125 vid 15.. det orkar jag inte ens nu massa såna här bussaker man gjorde när man va lite mindre

yamaha 550 före detta racinghoj 75 hästar i försäkringspapperna..
det bästa där jag bor är en bro över järnvägen som har ungefär 7 trappsteg på varje sida.. polisen blir alltid lika förvånad när jag beger mig över där.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
"Mini-ghostrider"...??? Va sött...

:skrattaåt :skrattaåt :pannkyss

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Ouro skrev:
2458074 Fan första dan på forumet och jag får redan briljera :tummenupp

^^ kommer från mangan, blivit poppis på senare tid hos oss datanördar

en :) översatt till japanska helt enkelt ^^

smile3.jpg

Bugar oss- dvs förmodligen 96% av det här forumet som inte hade en aning om vad kaninöronen betydde- och tackar ödmjukt för svaret :Bugar

Visst är det skönt att få göra en snygg entré på ett forum :)

Välkommen hit, by the way !

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
skoteridioten skrev:
2458320

>_< \m/

Va fan betyder det där då? Tvinga mig inte ringa bruschan och fråga.

För att tala om topicen. Det är kul men dumt att busköra. Men det är bra jävla nördigt att skryta om det.
Jag behöver ju inte skryta för jag tävlar ju i Roadracing och gör mitt bästa här för att alla ska fatta det.

Börja tillbe mig nu.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ja, ^^ är en japansk variant av en vanlig siley. men skit i det, det är bara för mycket OT! bara för att försvara mig lite, jag kör kanske dumt men inte oansvarigt. platsen jag talade om har full sikt åt båda håll och det var inte en jävel inom synhåll, varken bilar pensionärer gravida kvinnor eller skolklasser!

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Ge upp din sk "buskörning" och hitta en annan idol om du tänker bli en långlivad motorcyklist, ett tips bara. Ut och nöt på lite trafikerade kringelikrokvägar istället och gasa för allt vad tygen håller.

Som du märker(?) är det inte så många som blir impade...

Har också varit ung och dum(mare) men inte riktigt på din nivå. Låt bli att retas med polisen i onödan, kör du som folk kommer de uppmärksamma dig ändå. Sanna mina ord... :rolleyes:

Nog med moral. Mitt lilla bidrag från en svunnen tid:

Jag å en kompis var ute å "övningskörde", jag (som då var lapplös) på min trogna Honda Dominator och polarn på sin FZR 1000.

Vi hade varit ute å hojjat hela dagen å när det nu började dra sig mot kvällen rullade vi inåt stan för å kolla läget på Sveavägen.

Det här var på den "gamla goda" tiden när hela Sveavägen var packat med hojjar, bensinen var billig å stoppisar var inte uppfunna ännu. Jo, jag ÄR gammal...

Det var en oskriven lag att åkte man offroad måste man kunna slanga. Därför hade mycket möda lagts på just detta ädla trick, många svordomar fälts å en å annan packbox hade gått åt. Men nu satt de riktigt hyggligt, åtminstone slapp man skämmas för sig.

I alla fall så åkte vi Sveavägen fram och vid sista korsningen, innan McD, vart det lagom rött. Det var en varm sommarkväll, tok packat med hojjar å jag var laddad. Här skulle det slangas som aldrig förr!

Nu borde det slå om snart... Svetten började pärla sig i pannan, nu gällde det att inte göra bort sig. Där vart det grönt! Lugnt iväg på ettan, i med tvåan... Gasa, släpp, GASA åååå ryck! Perfekt! Kanonhög å stabil wheelie, i med trean å fortsätter hela vägen förbi hojjarna. "Det där kändes bra! F-n vad kool jag är!", tänkte jag medan jag tog ner den inför ett trafiklyse som slog om till rött.

Polarn kom ikapp å ställde sig bredvid mig, längst fram vid rödljuset, och frågade:

"Såg du vad vi mötte?"
"Näe...?"
"En polis pikkis!"
"Åh fan!"

Vi stod där å funderade en liten stund över att det kanske inte var ett så helt lyckat tilltag att åka å stajla på slangen, inte utan körkort i alla fall. Hursomhelst verkade det som att jag skulle klara mig, inga poliser i sikte...

Efter ett par minuter hör jag det där välkända tutandet som får det att knyta sig i magen varje gång. Det hade gått ett par minuter sen vi stannat. "Inte kan det väl vara mig de är ute efter?", tänkte jag. Tutandet kom närmare och visade sig vara en folka pikkis med gissningsvis poliser i, då den var polismålad. Bilen körde upp på fel sida av vägen, tvärnitar å en gubbe hoppar ur å glor på mig. Jag tittar tebax å kan fortfarande inte riktigt smälta att de faktiskt var ute efter just mig.

Sekunderna känns som timmar men till slut stegar han fram, med bestämda steg. Pekar med hela handen å säger: "Du! Trottoarkanten!". "Visst...", säger jag. DÅ slår det om till grönt å jag drar i väg som en oljad blixt, men tydligen inte tillräckligt blixtrigt då polisen slänger sig efter mig och får tag en strapp till ryggsäcken som jag har på mig. Jag känner ett kraftigt ryck men har inte för avsikt å stanna, vilket han oxå insåg då han släppte på en gång.

Gubben hoppade in i pikkisen och for efter mig med både sirener å saftblandare! Jag visste att en pikkis inte skulle ha en chans mot en offroad inne i stan, å efter några rödljuskörningar, nått övergångsställe och en å annan refug var han tämligen avhängd. Pulsen bultade dock på i 220 och adrenalinet sprutade ur öronen.

"Nu måste jag ta det lugnt, så jag inte blir stoppad för fortkörning!", tänkte jag. Körde så sakta jag förmådde å tog småvägarna hemåt.

Det var min första "regelrätta" smitning från polisen. Jag hörde aldrig av dem angående detta, men det skulle komma flera tillfällen...

/R

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
1. Övade bakhjulskörning - slog över.
Lärde mig att...Asfalt är ganska hårt när man står med knät på sadeln slår över, samt får hojen över sig.

2. Slet av kedjan i ca 280, bänkad med GPS och och nasatech, samt hade 23 KTH snubbar som räknade slits på bakdäcket under hela händelseförloppet. :näsblod
Lärde mig att... Det är tungt och varmt att putta en TLR 500 meter till nästa motorvägsavfart i helställ.

Samt diverse mindre frånkörningar av polisen.
Lärde mig att... Här har jag inte lärt mig så mkt, har varken gått omkull eller varit tvungen att putta hojen efter någon av dom. :tomten

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
man vad folk kan vara tråkiga... jag skapade tråden för oss som tycker att lite buskörning är ok, inte för att ge alla andra moraltanter en anledning att gnälla. jag vet att det är jättedumt och jättefarligt att busköra och jag vet att man ska vara försiktig i traffiken och att man ska hålla sig på rätt sida om lagen och jag vet att man ska blablablablablablablablabla... så länge man inser sina begränsningar och håller sig till det man kan (det man inte kan får man öva upp på bana, inte i traffiken) så är det inte så farligt. är man uppmärksam, har fri sikt och det inte finns någon annan i närheten så är det inte så farligt att köra mot rött ljus. jag är faktiskt inte helkorkad, även om många här verkar ha fått det intrycket, och skulle inte ha gjort som jag gjorde om jag inte kunnat bedöma situationen till "riskfri". helt riskfritt kan ingenting gärna vara men ni förstår vad jag menar, eller hur? (de som undrar hur jag kunde bedöma situationen som riskfri kan PM:a mig för svar)
kan inte vi som resonerar på mitt sätt hålla min lilla tråd vid liv och använda den till det den var tänkt för? snälla?:rolleyes:

Raid72 skrev:
2458889
Som du märker(?) är det inte så många som blir impade...
/R

nej, men nu skapade jag inte tråden för att impa på någon utan för att dela med mig och ta del av likasinnade buskörares erfarenheter och historier:D
trodde att jag var tydlig nog när jag skrev att det här var fel forum för dem som skulle kunna tänka sig att skälla ut en sån som jag själv och att moraltjafs kunde dra nån annanstans men nehepp:rolleyes:

Last edited:

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
bushido skrev:
nej, men nu skapade jag inte tråden för att impa på någon utan för att dela med mig och ta del av likasinnade buskörares erfarenheter och historier:D
Då la du tråden på fel ställe. Det finns ett 125-forum. Där är det ok att vara barnslig. Överväg även Lunarstorm.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Som vid varje rödljus brukar jag lätta framändan lite. Även denna gången faktiskt. Det gick väldigt bra också, fick in perfekt höjd direkt och känner att jag bara sitter på och håller lite i styret. Tittar sedan vänster, HALLAO... här står visst 2 poliser och tankar sin hydda. Skrattar något otroligt i hjälmen när dom börjar vifta med fingrarna. Ställer ner motorcykeln och fortsätter i lugn och ro mot närmaste toalett för att torka bort ränderna i byxorna

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
kör på bak o framhjul så ofta ja kan, toppar gärna me lite burn. Helst där man egentligen inte borde. Älskar alla förbannade blickar från svensson när avgassmällarna ekar mellan kåkarna. Kör alltid för fort, helst på o ibland förbi min gräns o mitt kunnande. Så jävla gött när adrenalinet sprutar ur öronen vilka binds ihop av en ömsom skrikande ömsom storleende mun. Wheelar mer än gärna på trottoarer o cykelvägar. som nån sa "livet utan risker är skit"
Bushido for president:D Stöka MC biatch!!

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Bushido: Det är ingen i den här tråden som har påstått att man måste hålla sig på rätt sida lagen som du säger. Du borde lyssna på vad folk har att säga. Ofta grundar det sig på mer livserfarenhet än vad man har har som 16-åring (eller 24 som jag är). Det är alltid svårt att läsa sig av andras misstag men vi kan väl göra ett försök så slipper vi göra dem själva? Buskör gör vi väl allihop här men kanske inte alla med omdöme.

Denna tråd blev roligare än jag trodde, alltid kul att höra folks galna berättelser. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
syltburk skrev:
2460080 Bushido: Det är ingen i den här tråden som har påstått att man måste hålla sig på rätt sida lagen som du säger. Du borde lyssna på vad folk har att säga. Ofta grundar det sig på mer livserfarenhet än vad man har har som 16-åring (eller 24 som jag är). Det är alltid svårt att läsa sig av andras misstag men vi kan väl göra ett försök så slipper vi göra dem själva? Buskör gör vi väl allihop här men kanske inte alla med omdöme.

Denna tråd blev roligare än jag trodde, alltid kul att höra folks galna berättelser. :tummenupp

körning med omdöme är bra, utan omdöme vore vi döda allihop. körning med för mycket omdöme däremot blir tråkigt :D
släpp loss lite och låt motorn visa vad den går för;) det man ska passa sig för är att överskrida sina gränser och pröva vingarna alltför mycket. är det nåt man inte kan från början får man lära sig det ett steg i taget och under kontrollerade former, inte testa första gången ute i traffiken med en massa folk runt omkring och upptäcka att "shit, nu gick det åt helvete". släpp loss lite lagom och var som en människa;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka