Triumph Street Triple-tråden

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Ska byta olja/filter, funderar på castrol power 1 racing 10W50 (kör mycket i stan=hög temp). Är det något ni rekommenderar? Street triple 2007.
Hojen har endast rullat ca 150mil sedan senaste oljebytet på Johans Mc, tycker oljan ser/känns dålig... Hur ofta brukar ni byta olja på era ST3?
Läst olika, vissa säger 2,6liter och andra säger 3 liter olja. Vad gäller?

Bytte framdrev igår(15T) och spännde upp kedjan. Inte konstigt att det var så ryckig i sommras.....
Spännde upp kedjan enligt denna: https://www.youtube.com/watch?v=OKyOOvfHc7U
Personligen tycker jag det känns väldigt tight... vad säger ni?
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Meh, ser ju plastig å billig ut.Trodde de skulle göra den råare till utseendet nu ser den verkligen alldaglig å budget ut på nått sett. aja.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Meh, ser ju plastig å billig ut.Trodde de skulle göra den råare till utseendet nu ser den verkligen alldaglig å budget ut på nått sett. aja.

Håller med.....hoppades på helt ny styling. Den ser ut som en mini Speed Triple 2016.
Undrar varför dom ska ha kvar 675 kvar i produktion nu ?
mest troligt kommer Speed triplen med en ny design först.. (hoppas jag)
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Håller med.....hoppades på helt ny styling. Den ser ut som en mini Speed Triple 2016.
Undrar varför dom ska ha kvar 675 kvar i produktion nu ?
mest troligt kommer Speed triplen med en ny design först.. (hoppas jag)

Streeten har ju alltid varit som en liten speed designmässigt så det finns väl inte någon direkt anledning att ändra på det nu heller. Följer de tidigare mönster så får vi nog se den här designen på streeten fram till 2020 nån gång.

Var har du hittat info om att de ska behålla 675:an? De lanserade ju 765:an och även en 660 för A2 nu så det känns ju konstigt om de ska behålla 675:an också, speciellt då den (antar jag) inte uppfyller Euro4.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Jag vet..minns inte var jag läste det men det var en engelsk sida..tyckte själv det lät konstigt.
Fram till 2020 som dom ser ut nu ?? Det håller fan inte...tom riskokarna ser modernare ut (vissa av dom)
Jag älskar Triumph och haft många..skulle aldrig snegla på en Jappse mer (har haft många förr) ...MEN....Street/Speed designen är ju inte direkt den vassaste. Med lite Ducati/MV styling tänk skulle dom nog sålt jävligt många fler.
 
Last edited:

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Hur har ni ställt in eran fjädring på era STR?
För bankörning så ställde jag min som "sport"-inställningarna från manualen. Det stämde rätt bra för mig har jag för mig.. Bara något/några klicks finjustering.
Förspänningen mäter du helt enkelt upp. Finns en massa bra videos om det på tuben. Dave Moss kan sin skit:
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Ska byta olja/filter, funderar på castrol power 1 racing 10W50 (kör mycket i stan=hög temp). Är det något ni rekommenderar? Street triple 2007.
Hojen har endast rullat ca 150mil sedan senaste oljebytet på Johans Mc, tycker oljan ser/känns dålig... Hur ofta brukar ni byta olja på era ST3?
Läst olika, vissa säger 2,6liter och andra säger 3 liter olja. Vad gäller?

Bytte framdrev igår(15T) och spännde upp kedjan. Inte konstigt att det var så ryckig i sommras.....
Spännde upp kedjan enligt denna: https://www.youtube.com/watch?v=OKyOOvfHc7U
Personligen tycker jag det känns väldigt tight... vad säger ni?

Jag har alltid kört med biltemas olja i min. Den uppfyller mer än väl oljespecen som triumph satt upp. Beroende på hur mycket jag kört så minst 1 gång per år. Har inte kört mer än 150-200 mil/år.
 

L67lr

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2014, Triumph Street Triple R
Hörde en handlare säga att de hade fått en prisindikation för RS-modellen om 129 000 kr. :tummenupp

Det låter ju rimligt med tanke på att den förra toppmodellen Rx gick på 119 000 kr, om inte minnet sviker mig.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Hörde en handlare säga att de hade fått en prisindikation för RS-modellen om 129 000 kr. :tummenupp

Det låter ju rimligt med tanke på att den förra toppmodellen Rx gick på 119 000 kr, om inte minnet sviker mig.

Har iofs för mig att Rx lanserades för 105 000 kr, dock utan traction control, öhlins, brembo, större motor, mer kraft o allt annat smått o gott som den nya fått. Känns väl som ett aningens högt pris kan jag tycka personligen, men man får ju o andra sidan jävligt mycket hoj för pengarna.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Saknar de lite större runda lyktorna... Det var liksom lite mer personligt & en tydlig flört med SF-kulturen.
Men sjuukt prisvärd hoj!
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
No, what makes this new Triumph so spellbindingly brilliant is how light and easy it is to manage

Vad förväntade de sig, att hojen skulle bli tyngre å jobbigare att hantera?

Allt som va fel med förra st/daytona va att motorn va så jäkla trött jämfört med ex mt09.
Så har de löst det problemet så e den nog typ den bästa hojen någonsin, dock så kunde de iaf jobbat lite på designen iaf. tröttsamt med se "samma" hoj år efter år. Triumph släpp något wild and crazy eller bara nått som är linjeskönt som en vacker dam, iof så kanske de har utgått utifrån en engelsk primadonna därav utseendet:smasha:crash
 

L67lr

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2014, Triumph Street Triple R
Undra vart priset hamnar för RS-modellen?:va
I testet hos MCN och Bennet's nämns £9900 vilket motsvarar cirka 111 000 SEK.
Kanske blir 119 000 SEK för oss svenskar hos våra lokala handlare.
 

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
No, what makes this new Triumph so spellbindingly brilliant is how light and easy it is to manage

Vad förväntade de sig, att hojen skulle bli tyngre å jobbigare att hantera?

Allt som va fel med förra st/daytona va att motorn va så jäkla trött jämfört med ex mt09.
Så har de löst det problemet så e den nog typ den bästa hojen någonsin, dock så kunde de iaf jobbat lite på designen iaf. tröttsamt med se "samma" hoj år efter år. Triumph släpp något wild and crazy eller bara nått som är linjeskönt som en vacker dam, iof så kanske de har utgått utifrån en engelsk primadonna därav utseendet:smasha:crash

Tycker designavdelningen på Triumph gör helt rätt, dom förfinar sina motorcyklar som redan är bra med mer exklusiva delar och material.
Dom verkar inte jaga supernaked marknaden med sin Speed utan ligger några poäng bakom men producerar jäkligt trevliga cyklar.
Medans Streeten är en riktig testvinnare i sin klass och jag skulle bli förvånad om nya 765 inte fortsätter i samma stil.

Men det är ju helt från person till person, men MT09 var inte vacker innan och 2017 modell gjorde det ännu värre :).

Jäkla trött, det skiljer tiondelar mellan cyklarna 0-100 och 0-140.
0-200 skiljer det 1sekund. 675cc mot 850cc
Daytonan tror jag faktiskt springer ifrån MT 09 och nu när 765 kommer så åker nog MT09 storstryk :D

Ska bli jävligt intressant att provköra 765, längtar!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top