Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ändrade planer, åker på semester 8/7 och kan alltså inte guida Thruxton gänget till Mariestad. Tråkigt men det blir förhoppningsvis mer Thruxton turer:tummenupp Ha en härlig tur och kör försiktigt:D

Synd, men det ska allt bli fler möjligheter. Ha en trevlig semestertur du själv också.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Nära skrot idag

Vansinnigt glad att jag är helskinnad på jobbet idag.

Som bekant vägarbete på Essingeleden så istället för att åka upp norrgående vid Nyboda valde jag att åka upp vid Gröndal. I slutet av påfarten så är det ett rödljus som släpper en bil i taget. Imorse var det inga bilar framför och som vanligt reagerar sensorn inte på min båge. Jag ställer mig snällt och väntar på grönt och ser en bil komma i backspegeln.
Jag håller ett öga på han i spegeln via periferin och väntar på att han ska trigga om till grönt. Noterar att han kommer rätt snabbt och sen säger det bara PANG i min vänstra backspegel.

Jag tutar, han stannar, jag kör upp jämsides och försöker bokstavligen slå in hans passagerarruta. Sliter upp dörren och frågar vadfan han håller på med. Han är tagen av situationen och säger: Förlåt förlåt förlåt jag vet inte vad som hände. Han har mobilen i en hållare och jag antar att han pillade med den. Jag fullkomligt skriker att det kan bli vållande till annans DÖD om man kör över nån i 50 km/h som står still vid ett rödljus. Han börjar grina och frågar om han kan ersätta mig på nåt sätt, men jag är så uppe i varv att jag bara sparkar igen hans bildörr och drar vidare. Spegeln var bara att vinkla upp (bra kvalitet) men jag ryser vid tanken vad som hade hänt om jag hade stött mig på vänster ben istället för höger...

Fy fan säger jag bara.

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
sjukt...piss-förare.
En fråga som spekulant på thruxton...ser att några har Bonneville och "gör om" till Thruxton, värför...Bonneville´n har väl tex minde hk?..e de konforten man e ute efter?...Tack.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
sjukt...piss-förare.
En fråga som spekulant på thruxton...ser att några har Bonneville och "gör om" till Thruxton, värför...Bonneville´n har väl tex minde hk?..e de konforten man e ute efter?...Tack.

För egen del köpte jag en Bonneville Black för att jag tyckte den var snyggare än Thruxton DÅ. Körde den helt omoddad i två år, men sen så började jag modda den lite. Lite blev mer och tillslut är jag där jag är idag:) Det roliga är ju att jag rätt enkelt kan bygga tillbaka den till en Bonneville om jag skulle känna för det. Jag märker ju att smaken ändrar sig genom åren. Vad jag vet så är det samma effekt i dom båda.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
sjukt...piss-förare.

I mitt fall så var det rätt enkelt.
Ville ha en vit hoj (mycket ovanlig färg), Thrux finns inte i vit vad jag vet.
Sedan är det inte så mycket som skiljer utan är lätt att åtgärda.
Dem större skilnaderna är.
Bonneville har 1" styre Thrux 7/8"
B 19" framhjul T 18"
Sedan att det skiljer 2-3hk kan jag leva med, hänger nog mer på föraren.:tummenupp

Sedan gör man ju Bonneville / Thruxton vad man vill ha den till, finns mängder av tillbehör.
Köper det mesta på ebay.co.uk eller i Engelska Internet shoppar, även någon pryl från USA har ramlat in.

Tror inte du blir besviken vad du än väljer.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Vansinnigt glad att jag är helskinnad på jobbet idag.

Som bekant vägarbete på Essingeleden så istället för att åka upp norrgående vid Nyboda valde jag att åka upp vid Gröndal. I slutet av påfarten så är det ett rödljus som släpper en bil i taget. Imorse var det inga bilar framför och som vanligt reagerar sensorn inte på min båge. Jag ställer mig snällt och väntar på grönt och ser en bil komma i backspegeln.
Jag håller ett öga på han i spegeln via periferin och väntar på att han ska trigga om till grönt. Noterar att han kommer rätt snabbt och sen säger det bara PANG i min vänstra backspegel.

Jag tutar, han stannar, jag kör upp jämsides och försöker bokstavligen slå in hans passagerarruta. Sliter upp dörren och frågar vadfan han håller på med. Han är tagen av situationen och säger: Förlåt förlåt förlåt jag vet inte vad som hände. Han har mobilen i en hållare och jag antar att han pillade med den. Jag fullkomligt skriker att det kan bli vållande till annans DÖD om man kör över nån i 50 km/h som står still vid ett rödljus. Han börjar grina och frågar om han kan ersätta mig på nåt sätt, men jag är så uppe i varv att jag bara sparkar igen hans bildörr och drar vidare. Spegeln var bara att vinkla upp (bra kvalitet) men jag ryser vid tanken vad som hade hänt om jag hade stött mig på vänster ben istället för höger...

Fy fan säger jag bara.

Fy fan... jag förstår om både du och bilföraren blev skärrade. men som sagt, det är ju du som skulle ha strukit med. läskigt som fan när det sker saker som man inte alls kan styra över själv.

sjukt...piss-förare.

Har du varit och testat nån Thrux än?
Jag är lite sugen på Zards, men om det ska vara möjligt så behöver jag få min såld rätt kvickt.
en blå 05:a som har gått snart 400 mil. hör av dig om det kan vara intressant.

Last edited:

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Tack för svaren...
vit?, jo här är en...http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Thruxton_SE__NY__34447170.htm?ca=12&w=3

Näe, har inte provat än, men stilen e perfekt och ljudet...har "bara" provsuttit...

sen sitter jag på en M1800 som jag gärna byter mot en Thruxton...pallar inte att hålla på o sälja min först och sen köpa...har ingen jättepanik..

jo. fick höra att Thruxton har lite vassare motor...hmm...

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Det är sant att det skiljer lite internt i motor. Men jag kan ärligt säga att när jag har dragit på har det gått helt jämt mot thruxtons, märker ingen skillnad alls när det gäller prestanda.

Thruxan är ju en bonnie i grunden som har många av de externa modifieringar som är populära att göra. Vill man bygga caféracer sparar man nog lite tid genom att börja på den ist för bonnevillen.

Själv fastnade jag på färgschemat på min. Annars hade jag nog börjat på thruxton..

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Mm tror det också.. det som gör mig lite osäker är att en mekaniker på Lelles i Uppsala (ringde runt lite) sa att lysen m.m. inte går genom solenoiden.. Fast å andra sidan visste han inte vilken del jag pratade om först utan trodde jag menade startrelä m.m. Men meken på Mc-experten i Sthlm trodde att det kunde vara solenoiden.. Jaja bara att vänta och testa. Blir ledsen om det inte hjälper. :tungan

Försvann problemet när du bytte Solenoiden ?
Tvättade min Hoj i Fredags och skulle ut och åka nu, samma fel igen, neutral samt oljelampa lyser, insprutningen drar, men ingenting annat lyser eller fungerar ?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är du tjej adnil? Ligga? :D
Jag lade ut min thruxton på blocket motvilligt idag. Det var min o tjejens hoj o nu är vi ex med varann så då känns det bäst att göra sig av med den och gå vidare..

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
....d-vla göteborgare...dåre...jag e en man i mina bästa år och jag är inte homo..har fru och två barn....hehe!!
Eh, klart du inte ska skilljas från hojen din!!...

förresten...en silvrig Thruxton från -08 finns på blocket....visste inte att de fanns silvriga...

Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
....d-vla göteborgare...dåre...jag e en man i mina bästa år och jag är inte homo..har fru och två barn....hehe!!
Eh, klart du inte ska skilljas från hojen din!!...

förresten...en silvrig Thruxton från -08 finns på blocket....visste inte att de fanns silvriga...

Sälj din röda best, så kan vi ut och gasa på sörmlands småvägar.
Vi är ju grannar :tummenupp

Btw, är det inte så att Bonnien tänder 270 grader och Thruxton 360?
Något jag fått för mig...

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
No, bonneville, T100 o thrux har 360 vev.
Scramlan, america o speedmaster har 270 vev.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hör av dig till säljarna och fråga om byte! -Så sparar du massa tid.

@teargaz:
Skönt att höra att det gick bra!

Tja! det står i annonsen "Denna hoj är försäljningsuppdrag så inga inbyten tack."

Den ska enligt Triumph besiktas imorgon. så man får väl höra hur det gick också.

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Samma problem igen.

Tvättade min Hoj i Fredags och skulle ut och åka i Måndags, samma fel igen, neutral samt oljelampa lyser, insprutningen drar, men ingenting annat lyser eller fungerar ?
Har bytt solenoiden idag men det hjälpte inte, har mätt i lamphuset och gjord finns fram, någon stans glappar strömmatningen hittar det bara inte.

Hojen startar dock perfekt om jag kortar Solenoiden, dock utan belysning blinkers, tuta osv.

I västa fall får jag ställa in helgens tur :(

Tacksam för ideér ?

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...