Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
@BJN

The World Famous Bohus Tour. När tar vi den? När har du tid? Helgen runt Valborg och första maj? 5-6 maj? Kr. himmelfärdshelgen?

Vi kan ju sätta ett datum samt ett reservdatum i händelse av att vädret blir "svenskt"... ;)

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
@BJN

The World Famous Bohus Tour. När tar vi den? När har du tid? Helgen runt Valborg och första maj? 5-6 maj? Kr. himmelfärdshelgen?

Vi kan ju sätta ett datum samt ett reservdatum i händelse av att vädret blir "svenskt"... ;)

Jag är i england till den 6e, gärna helgen efter. Man vill ju inte missa the bohus tour..

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
@BJN

Vad jag vet nu så kan jag väl i princip varje lördag eller söndag fram tom 20 maj samt 1:a maj och Kristi himmelfärdshelgen. Ska vi sätta 12 eller 13 maj som förstahandsval.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Rosenhill idag kl 13 för den Stockholmsboende :)

lind222

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
Triumph Thruxton 2008
Inget kul, fick underkänt på kontrollbesiktningen idag pga diffus ljusbild :mad: Ingen annan som råkat ut för det? "Bara" att byta reflektor och lampa el vad tror ni? Besiktningsmannen tyckte att reflektor såg bränd ut men har bara kört med standard H4, dock alltid med helljus på även under dagtid av överlevnadsinstinkt. Vad kan en ny reflektor kosta?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Inget kul, fick underkänt på kontrollbesiktningen idag pga diffus ljusbild :mad: Ingen annan som råkat ut för det? "Bara" att byta reflektor och lampa el vad tror ni? Besiktningsmannen tyckte att reflektor såg bränd ut men har bara kört med standard H4, dock alltid med helljus på även under dagtid av överlevnadsinstinkt. Vad kan en ny reflektor kosta?

Där ser man vad självbevarelsedriften kan orsaka för skador :) men nu har du ju läge att skaffa en ny snyggare lykta, gör det istället! Och du, kör inte med helljuset på, helt meningslöst. Kör som om du vore osynlig istället, säkrare och billigare!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
En kula eller två kulor

I tändningslåset på en Thruxton alltså?

Eftersom en del haft problem med tändningslåsen så tog jag isär mitt för att kolla hur det såg ut. Som nytt! Alltså bara att skruva ihop igen! Fast när jag tog isär så ploppade en liten kula ut som sitter längst in på fjädern mot plasten. Inget problem att hittar var den skulle sitta. Problemet är att när jag skulle skruva ihop så såg jag på golvet en till identisk kula. Hittade inget annat ställe att stoppa den på än på samma ställe som den andra kulan. Skruvade ihop och tändningsnyckeln gick inte att röra. Lossade på skruvarna till bakstycket lite och då gick den att röra. Tog isär igen och försökte hitta annan plats för kulan men tji. Satte ihop med bara en och allt funkar som det ska. Dock, sannolikheten att den kulan jag hittade på golvet kommer från något annat ställe än mitt tändningslås är lika med noll men var ska den sitta? Någon som haft isär och vet?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
I tändningslåset på en Thruxton alltså?

Eftersom en del haft problem med tändningslåsen så tog jag isär mitt för att kolla hur det såg ut. Som nytt! Alltså bara att skruva ihop igen! Fast när jag tog isär så ploppade en liten kula ut som sitter längst in på fjädern mot plasten. Inget problem att hittar var den skulle sitta. Problemet är att när jag skulle skruva ihop så såg jag på golvet en till identisk kula. Hittade inget annat ställe att stoppa den på än på samma ställe som den andra kulan. Skruvade ihop och tändningsnyckeln gick inte att röra. Lossade på skruvarna till bakstycket lite och då gick den att röra. Tog isär igen och försökte hitta annan plats för kulan men tji. Satte ihop med bara en och allt funkar som det ska. Dock, sannolikheten att den kulan jag hittade på golvet kommer från något annat ställe än mitt tändningslås är lika med noll men var ska den sitta? Någon som haft isär och vet?

Om inte jag missminner mig så ramlade ur 2 stycken på mitt också, vet tyvärr inte var de satt då mitt lås var rökt och nytt införskaffades, är dock relativt säker på att det var 2.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Om inte jag missminner mig så ramlade ur 2 stycken på mitt också, vet tyvärr inte var de satt då mitt lås var rökt och nytt införskaffades, är dock relativt säker på att det var 2.

OK! Tack! Det blir till att ta isär och leta lite till då.

Hoppas att du kan hänga med på Bohusturen i år och utan feber.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Snart sommar och semester! (eller hur?) Och då blir det dags för The Thruxton Vättern Tour 2012.

Med tanke på semestrar, familjer och andra faktorer så kanske vi skall ge oss på att sätta några preliminära datum? Jag hittade en finurlig tjänst på nätet där alla som vill hänga på kan notera vilka helger man kan komma loss.

Skriv in ditt nick och vilka helger du kan komma med, så hittar vi en helg som passar de flesta. Länken har du här http://www.doodle.com/bwn6xf7b9nrvy7nx#table

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Snart sommar och semester! (eller hur?) Och då blir det dags för The Thruxton Vättern Tour 2012.

Med tanke på semestrar, familjer och andra faktorer så kanske vi skall ge oss på att sätta några preliminära datum? Jag hittade en finurlig tjänst på nätet där alla som vill hänga på kan notera vilka helger man kan komma loss.

Skriv in ditt nick och vilka helger du kan komma med, så hittar vi en helg som passar de flesta. Länken har du här http://www.doodle.com/bwn6xf7b9nrvy7nx#table

Bra initiativ och en bra tjänst. Nu har jag varit inne och bockat för vilka dagar jag kan.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tändningslåset fixat! Båda kulorna på plats. Problemet var att jag misstog mig på var en kula skulle placeras.Var den var felplacerad så blev det på något sätt en över. Tänkte om och då föll allt på plats.

Ready for tours!:D

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tändningslåset fixat! Båda kulorna på plats. Problemet var att jag misstog mig på var en kula skulle placeras.Var den var felplacerad så blev det på något sätt en över. Tänkte om och då föll allt på plats.

Ready for tours!:D

Grattis :tummenupp

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ny framfälg, 17" x 3,5", polerad alu kom idag..går direkt till pulverlackering..klarlack.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tråden håller på att förtvina!!!! Liten update angående min hoj...shimsat färdigt kammarna idag och imorgon går bakhjulet till omekring med den nya 4,5" bakfälgen...nytt däck blir det också, dunlop roadsmart 2 160/70. Framfälgen 17 x 3,5 är också färdiglackad men jag väntar lite med den tills jag löst hastighetsmätarproblemet...har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra. Vem var det som bytte mätarsnäckan?? Speedtwin??

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Spännande med hjulmodden! Skulle vara kul att höra hur du gör med stänkan fram också.

Firefish fick mig att fastna igår i alla fall.
_PER7817.jpg
Testade lite olika inställningar på gaffel.
8 på comp och 10 på returen kändes kanon! Synd att man inte kan ställa där bak. Kanske läge att uppgradera bak:) (skoja bara)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!