Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har just köpt mig en s k actionkamera att fästa på hjälm eller hoj. Hinner nog inte få den och lära mig den innan söndag men hoppas ha den med på framtida Thruxtonturer. Kan väl vara kul att sitta å kika på under vintermånader hur våra twinnar mullar gott ut ur kurvorna på krokvägarna. Speciellt Vätternrundan om vi kan bli några stycken skulle vara oerhört kul att filma.

Å även detta år har jag redan intecknat både skatteåterbäring och semesterlönetillägg innan jag fått stålarna. Fast det ska ni veta att det är det mest manliga som finns att göra så. Kvinnor slösar visserligen en masa pengar på skitsaker. Vilket vi män aldrig gör men kvinnor gör aldrig slut på pengar som ska komma i framtiden vilket vi män gör. Så nu vet ni det!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Har just köpt mig en s k actionkamera att fästa på hjälm eller hoj. Hinner nog inte få den och lära mig den innan söndag men hoppas ha den med på framtida Thruxtonturer. Kan väl vara kul att sitta å kika på under vintermånader hur våra twinnar mullar gott ut ur kurvorna på krokvägarna. Speciellt Vätternrundan om vi kan bli några stycken skulle vara oerhört kul att filma.

Å även detta år har jag redan intecknat både skatteåterbäring och semesterlönetillägg innan jag fått stålarna. Fast det ska ni veta att det är det mest manliga som finns att göra så. Kvinnor slösar visserligen en masa pengar på skitsaker. Vilket vi män aldrig gör men kvinnor gör aldrig slut på pengar som ska komma i framtiden vilket vi män gör. Så nu vet ni det!

Vad blev det för kamera ?
Nyfiken, då jag letar själv

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Här händer det grejer!
TCE: Smart tänkt med lånehojar! Så borde fler tänka!
BJN: Söndag funkar fint för mig också!

Tmax: Grattis till den nya hojen!
Hämtar du upp mig utanför Axessakuten i vanlig ordning på söndag? :)
Batteriet är visserligen bytt, men det vore mysigt om du kunde rulla hojen några meter och inspektera drivpaketet, eftersom ägaren är helt iq-befriad vad gäller mekanik.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vad blev det för kamera ?
Nyfiken, då jag letar själv

EN Drift hd170 stealth. Köper den begagnad (använd en gång) av en som jag har kontakt med i annan tråd.

Vet inget direkt om bildkvalitet men har fått höra av sådana som kan mer att det inte är så stora skillnader mellan den, Contour och GPPRO.

Fördelar med Drift är LCD-skärm, fjärrkontroll och ingång för extern mic.Priset var så bra så att det är värt att prova. Gillar jag att filma och det blir bra förutom bildkvalitet så är det inte mer pengar utlagda än att det bara är att köpa en ny. Om jag inte kommer att använda den så känns det ju bara bra att man inte la en förmögenhet på den.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
EN Drift hd170 stealth. Köper den begagnad (använd en gång) av en som jag har kontakt med i annan tråd.

Vet inget direkt om bildkvalitet men har fått höra av sådana som kan mer att det inte är så stora skillnader mellan den, Contour och GPPRO.

Fördelar med Drift är LCD-skärm, fjärrkontroll och ingång för extern mic.Priset var så bra så att det är värt att prova. Gillar jag att filma och det blir bra förutom bildkvalitet så är det inte mer pengar utlagda än att det bara är att köpa en ny. Om jag inte kommer att använda den så känns det ju bara bra att man inte la en förmögenhet på den.

Har sett prover och den verkar kanon, skall bli roligt att se resultatet.:tummenupp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bra! Å på söndag vill vi se dig gajda oss rätt på "bagsia" av Bullaresjön!:D

Jag har åkt på panikjobb här uppe i norge, tror inte jag kommer loss.. Verkar bli en 16dagars macka. Så kanske man har löst semesterkassan iaf. Ser jag ut att ligga bra till kanske jag kan ta ledigt söndagen o åka med på den norra delen av touren.. Det svetsas hysteriskt här må ni tro.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
BJN: Söndag funkar fint för mig också!Tmax: Grattis till den nya hojen! Hämtar du upp mig utanför Axessakuten i vanlig ordning på söndag? :)
Oki! Om du lovar att jag får köra 50 m före. Så jag slipper få stryk av dina grannar för att ditt avgas bullrar för mycket mellan husen... :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Bohusturen söndag

Som det ser ut när jag tittar ut och som prognoserna ser ut ( har kollat alla platser ni kommer ifrån och alla platser vi ska till) så tycker jag att vi redan nu spikar söndag. Vi kanske inte får så mycket regn på oss på lördag men vi kommer troligtvis att köra större delen av turen på våt vägbana. Till söndag bör det ha torkat upp. Fast det enda säkra man vet om vädret framåt är just att man inte vet hur det blir.

Alltså söndag kl 11 på min uppfart för vidare färd norrut. Ni söderifrån kommer ju själva överens om hur ni tar er hit. Å så hoppas vi givetvis att Twintorsk kan möta upp i Bullarebygden för att ta oss på östersidan av södra Bullaresjön ner mot Hällevadsholm.

Nu har alla som vill haka på sett. Resten tar vi via PM tycker jag för att inte spamma sönder den här tråden med våran lilla tur.

Fick min kamera igår. Får se om jag har tid att sätta mig in i den såpass att det kan bli några filmrutor från turen.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Körkort länge

Har ni sett tråden?

Jag har inte läst alla inlägg men av de jag läst så ligger Thruxtonerich här i tråden 1:a med hojkörkort i 48 år.:yoparty Jag låg tvåa bland de inlägg ja läst med 40 år. Båda två kan ju ha passerats men jag orkar inte läsa alla. Dock är det nog få som passerar Thruxtonerich.

Nu frågar jag bara här i tråden. Jag har kört hoj sedan 1968 ( då var jag 14 år) Hur länge har ni kört? (Gatreggad hoj på vägen sedan 1975)

OBS! Det här rör sig inte om att kolla hur bra någon är på att köra hoj. Jag har kört massor av år men en som har talang lär sig ju köra bättre på en månad än vad jag har gjort på alls dessa år. Tyvärr är det så!

Det här är bara en enkel förfrågan hur länge folk i denna tråd kört hoj.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hmmm.. Jag började köra moppe när jag var 7-8 nånting. (ansvarslös far) och renoverade en fin 1955 års 150cc NV med honom när jag var 11-12, den har jag kört varsamt med sen dess.. Så jag har varit motorburen ungdom i 17 år iaf! Fast körkortet tog jag inte förrän för 5 år sen..
Får se imorrn om jag kör slut på delar, i så fall står jag på bron mellan bullaresjöarna runt 12snåret på söndag ;)

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?zk2i5x

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Har ni sett tråden?

Jag har inte läst alla inlägg men av de jag läst så ligger Thruxtonerich här i tråden 1:a med hojkörkort i 48 år.:yoparty Jag låg tvåa bland de inlägg ja läst med 40 år. Båda två kan ju ha passerats men jag orkar inte läsa alla. Dock är det nog få som passerar Thruxtonerich.

Nu frågar jag bara här i tråden. Jag har kört hoj sedan 1968 ( då var jag 14 år) Hur länge har ni kört? (Gatreggad hoj på vägen sedan 1975)

OBS! Det här rör sig inte om att kolla hur bra någon är på att köra hoj. Jag har kört massor av år men en som har talang lär sig ju köra bättre på en månad än vad jag har gjort på alls dessa år. Tyvärr är det så!

Det här är bara en enkel förfrågan hur länge folk i denna tråd kört hoj.

Tog A-kort 79:e som 16 åring. (inget Kellogs paket här inte)
Med mopeden i inbyte så inhandlades en Honda CB125 K5 73:a.

Första tunga hoj var en Suzuki GT 750 3-pip 2-taktare som var fruktansvärt snabb ända tills det svängde, fanns ingen väghållning alls, dock var den tillräckligt snabb för att jag skulle bli av med kortet i 10 månader :(

Under åren har det nog blivit ett 30 tal olika, hade dock ett uppehåll på 2år.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nja runt 12-snåret är ju inte troligt att vi är där. Hur tänker du nu? OK, om vi laddar på riktigt bra ( ca 150 km/h i snitt) så kan vi nog vara där vid 12-snåret men jag antar nog att både Boråsare och Göteborgare vill ha lite mat i sig innan vi tar oss an Bullaresjön och då är nog klockan snarare 14 än 12 när vi är där du säger.

Hoppas vi ses Twintorsk!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nja runt 12-snåret är ju inte troligt att vi är där. Hur tänker du nu? OK, om vi laddar på riktigt bra ( ca 150 km/h i snitt) så kan vi nog vara där vid 12-snåret men jag antar nog att både Boråsare och Göteborgare vill ha lite mat i sig innan vi tar oss an Bullaresjön och då är nog klockan snarare 14 än 12 när vi är där du säger.

Hoppas vi ses Twintorsk!

Max 1h från uddevalla tänkte jag.. Ni står ju på rätt bra :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Max 1h från uddevalla tänkte jag.. Ni står ju på rätt bra :D
Ja,ja vi står på rätt bra med våra hojar och våra förutsättningar men vi är inte John Mcguiness, Ian Hutchinson och Guy Martin, så det kommer att ta liiiiiite längre tid än vad du tror.

By the way så är mitt rekord 120 km/h (snitt mellan Uddevala-Munkedal) satt med en XJR1300 för fem år sedan. Det har vi bestämt att vi ska slå i morgon.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nytt hjul färdigt att monteras..fälg 4,5"x17" med Pirelli Diablo Rosso 2, 160/60. Nästa vecka är nog hojen färdig för första uppstart.
P1000969.jpg

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nytt hjul färdigt att monteras..fälg 4,5"x17" med Pirelli Diablo Rosso 2, 160/60. Nästa vecka är nog hojen färdig för första uppstart.

Snyggt!:tummenupp Bra att du inte målade fälgen. Däcket påminner mycket om det Dunlop Roadsmart 2 som jag igår hämtade ( till Suzukin) i och med att det är ganska lite mönster och att mönstret inte går ända ut på sidorna.
Ska bli kul att höra om trimmet!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...