thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Bara att slipa av!! Instickande ekrar = punka!!
Got it!
Nu till nästa fråga. Hur mycket får fälgbanan vingla? I sidled är det inte mycket alls men i höjdled har jag följande scenario:
På vänster sida så varierar vinglet inom 0.5 mm och vid högra delen av fälgen så vinglar det inom 1mm.
Tankar och erfarenheter?
Jag skulle ha mätt lite på den gamla först
@HojIrene: Här i tråden hjälps vi åt! Om vi kan.
EDIT: en helt annan sak:
Hittade den här sidan på Facebook. En grupp för trajjadelar, säljes, köpes, bytes. https://www.facebook.com/groups/201206766679778/219650968168691/?notif_t=group_activity
Jahopp. det gick ju snabbare och enklare än jag trodde att få ekrarna och fälgbanorna på plats.
Känner att jag måste beställa däck ASAP!
Vad ska man köra på?
Hellre ett par med grepp som slits snabbt än tvärt om. Tänkte börja köra lite mer bana 2013. Nån som har tips?
Har 17" fram nu btw
View attachment 372722
Nån som kan något om ISR-pumpar och grepp?
Funderar på dessa se bild! Blir det rätt? Sen har någon ytterligare paparazzifotograf varit i farten. Hofsnäs herrgård var inte att leka med men ett jäkligt fint ställe. Tack TCE!
EDIT: Ska givetvis ha justerbart på bromsen också men det finns till alla pumpar.
View attachment 373543View attachment 373544View attachment 373545
Jag röstar för Dunlop Sportsmart! Har slitit ut två uppsättningar nu på Speed Tripeln och är fruktansvärt nöjd! De håller längre än vad man tror och greppet är fantastiskt. Jag kör ju ganska mjukt men har ändå piskat bana hela säsongen nu och inte haft mkt tendenser till släpp!
Men du kanske redan köpt däck?
vad säger det här stiftet er som varit med ett tag, har en aning om att den går för snålt....
View attachment 373664
kör med 42 och 140 musstycken, vilket ska jag gå upp på??
enda som är gjort är narkkit och tpusa insug..
sitter orginaldämpare på då den ska besiktas så fort snön smällt
vart hittas jag verktyg för att justera luft/bränsle??
på er. Jag visste att det var en sådan jag skulle ha. Ändå blev det något annat. Efter ett halvår i förvirringens tecken med en Honda vt750, en förvisso alldeles utmärkt bra å trevlig hoj på alla sätt å vis,... men,... nåja, så blev det en thruxton ändå. Nu känner jag mig hemma. Inköpt så här skarven mellan sen, grå höst och tidig tillika grå vinter har det inte kunnat bli så många mil i sadeln. En lååååång vinter är jag rädd att det kommer att kännas som. Men, den som väntar på nåt gott, ...å yada yada. Så vi kanske ses framåt våren, på ett cafe eller på en tur. Eller både och. Tills dess har jag nog hunnit ordna med thruxtons standard-mod. Bort med bakskärmen. Lite frågor kanske det kommer att bli också. Varför tutan låter när jag försöker använda mina nya blinkers, varför alla mina säkringar går, varför blir jag så blöt på ryggen? Typ.
Om någon undrar, så är det en röd 12:a med Triumphs egna trimdämpare å i övrigt orginal. Än så länge.
vad säger det här stiftet er som varit med ett tag, har en aning om att den går för snålt....
View attachment 373664
kör med 42 och 140 musstycken, vilket ska jag gå upp på??
enda som är gjort är narkkit och tpusa insug..
sitter orginaldämpare på då den ska besiktas så fort snön smällt
vart hittas jag verktyg för att justera luft/bränsle??
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|