Idag blev det årets första ordentliga tur, visserligen bara 20 mil eller något i den stilen, men mitt löparknä började att ge sig till känna (två veckor kvar till Sthlm Marathon, sedan får det vila
).
Jag upplever att "trimningen" har förändrat karaktären, från en rolig motorcykel till en jävligt rolig motorcykel.
Nackdelen är att hornen växer ut, men den är ju rolig att köra lugnare också, så man får väl helt enkelt passa sig.
Tyvärr har det blivit lite smolk i bägaren också: Jag har fått någon form av startproblem men jag kan inte definiera det riktigt än, jag _tror_ det är så att startmotorn bara "hickar" till lite och inte drar, så eventuellt är det bara batteriet, men jag måste prova mer. Jag har tänkt att byta till ett litium-batteri på sikt, så förr eller senare är väl skit samma.
Annars så kanske det är något med mappningen...
Ett blinkersglas är borta bak, men skruvarna är kvar. Det andra har sprickor så förmodligen har den förstnämnda skakat sönder. I vanlig ordning så har jag väl dragit åt skruvar för hårt (hänt förr) och blinkersen har inte det bästa ryktet med avseende på kvalitet. Någon som vet var man kan få ta på ett par Lockhart Phillips 122-9996 eller -9997 i Europa? Frakttiden från staterna brukar inte vara så rolig...
Ni andra som har skrämt upp era motorer och som har bytt till hårdare kopplingsfjädrar: När fick ni det behovet? Kopplingen slirade, men det blev nog bra med lite mer frispel (jag flyttade lite på vajern i samband med att jag flyttade på likriktaren). Samtidigt så vill jag inte ha för mycket frispel, så att det blir svårt att växla ordentligt. Frågan är om jag inte skall ta och byta till de gröna fjädrarna för säkerhetsskull, är det meckigt?
Edit: Det kan tilläggas att när kopplingen väl slirade så gick det ganska fort, så jag misstänker att trycket från fartvinden kan ha varit orsaken om det nu var så att jag hade för lite spel.