Triumph TT 600 tråd...

u02daka

DK
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Värnamo
Hoj
Triumph TT600
Rassel

Tjenixen!

Lägger in ett försök här också, hatar nämligen när jag inte vet vad som står på, och jag är inte mer ödmjuk än att jag frågar er kunniga.
Har införskaffat mig en TT600. Går fint som fasen. Dock har jag hört ett tickande och även att det rasslar från motorn vi gasavsläpp. Enligt MC firman trodde man inte på att det var kamkedjespännaren. Ventiljustering gjordes i höstas...
Några fler förslag som är intressanta?

Tack för bra tråd!

MVH
DK
 

jetson

Guest
Funderar på att köpa en tt600 01 eller 02, är det nåt speciellt man ska kolla på? håller grejerna?
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Tjenixen!

Lägger in ett försök här också, hatar nämligen när jag inte vet vad som står på, och jag är inte mer ödmjuk än att jag frågar er kunniga.
Har införskaffat mig en TT600. Går fint som fasen. Dock har jag hört ett tickande och även att det rasslar från motorn vi gasavsläpp. Enligt MC firman trodde man inte på att det var kamkedjespännaren. Ventiljustering gjordes i höstas...
Några fler förslag som är intressanta?

Tack för bra tråd!

MVH
DK


jag har själv ingen erfarenhet men funderar på att köpa så jag har läst lite vad andra har skrivit om den, och i stort sett alla tycker motorn låter som skit, och flera har vart till verkstäder med dom utan att det har varit något problem.. "låter som en triumphmotor ska göra".
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
jag har själv ingen erfarenhet men funderar på att köpa så jag har läst lite vad andra har skrivit om den, och i stort sett alla tycker motorn låter som skit, och flera har vart till verkstäder med dom utan att det har varit något problem.. "låter som en triumphmotor ska göra".

Inget jag märkt av på mina 400mil på den.
Skön hoj generellt älskar min (01:a). skulle inte byta den mot en annan 600cc.
Föutom 675an
 

u02daka

DK
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Värnamo
Hoj
Triumph TT600
jag har själv ingen erfarenhet men funderar på att köpa så jag har läst lite vad andra har skrivit om den, och i stort sett alla tycker motorn låter som skit, och flera har vart till verkstäder med dom utan att det har varit något problem.. "låter som en triumphmotor ska göra".

Tjenare!

Tackar för svaret! Jag har också hört det där. Låter ju egentligen absurt, men hojjen går ju skapligt och så länge den inte trillar ihop så. :yoparty

MVH
DK
 

N3X-Gemini

Temperamental blues
Gick med
3 Jun 2007
Ort
åre
Hoj
vulture
Nu är det dags för ett nytt batteri, någon som rekommenderar något speciellt?

// jv
 

jetson

Guest
Framdämparna ger ett "luftsug" ljud när dom går "upp" igen när jag tryckt ner dämpen snabbt, är det normalt? (kan inte ett skit om hojar än)

Precis kört lite första rundan tt t600 -02, går bra som fan :) :) :)
 
Last edited:

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
jag har själv ingen erfarenhet men funderar på att köpa så jag har läst lite vad andra har skrivit om den, och i stort sett alla tycker motorn låter som skit, och flera har vart till verkstäder med dom utan att det har varit något problem.. "låter som en triumphmotor ska göra".

Spridarna på TT600 låter som vilken gammal oljelös dieselmotor som helst, fruktansvärt.
Inget att bry sig om. Men något rassel eller annat skrammel från motorn skall det inte vara.
 

jetson

Guest
Nån som har nåt tips vart man kan få tag på vindkåpor och andra delar till tt600?
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Är det någon som har tips på vilka miniblinkers som passar bäst till TT 600 -02. Även intresserad av att hitta en sida med power parts och annat smått&gott till samma hoj.
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Är det någon som har tips på vilka miniblinkers som passar bäst till TT 600 -02. Även intresserad av att hitta en sida med power parts och annat smått&gott till samma hoj.

Jag bytte på min gamla, var det till cat eye kanske...? beckaa köpte den och hon har några bilder i sitt garage om du vill se.
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
någon som vet hur stor skillnaden är på en TT och en speed four? ramen, bakdelen, rören.. ja allt som inte döljs under kåpan ser ju identiskt ut! är det möjligt att klämma fast en kåpa från TT:n på speed four för att få en mkt billigare försäkring? :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top