bromsklossen
Nu med styrdämpare
Som tur är så har jag blockerat alla vitala hål med tejp eller papperstussar. Tyvär funkar det inte att ha den i verkstaden. Men saker har hänt trots detta. Är ÄNTLIGEN klar med grenröret så nu är det bara tremiljonerniohundrasjuttiofemtusensexhundratretton saker kvar
Istället för att svetsa ihop avgasflänsen i "cylinderänden" så förlitar jag mig på gammal hederlig pressteknik. Tanken är att det inre röret tar upp värme först och därför bara förstärker greppet. Dock skakar det ju en del när man kör så det kan bli aktuellt med en lite svets i efterhand. Vill liksom inte tappa turbon.
I övrigt blev jag väldigt nöjd förutom att turbon nu hamnar så lågt att det blir riktigt tajt att få till nån bra catch-tank. På bilden rakt framifrån med kåpan på ser man hur det bara är nån cm frigång mellan turbons utblå och kåpan och då är den redan breddad ca 3cm i det läget. Kan nog glömma allt annat än en down-pipe ut genom kåpan. Från sidan ser det supernajs ut och i princip hela installationen döljs
Någon som vet vad det är för gängor i de två oljeanslutningarna på turbon?
Istället för att svetsa ihop avgasflänsen i "cylinderänden" så förlitar jag mig på gammal hederlig pressteknik. Tanken är att det inre röret tar upp värme först och därför bara förstärker greppet. Dock skakar det ju en del när man kör så det kan bli aktuellt med en lite svets i efterhand. Vill liksom inte tappa turbon.
I övrigt blev jag väldigt nöjd förutom att turbon nu hamnar så lågt att det blir riktigt tajt att få till nån bra catch-tank. På bilden rakt framifrån med kåpan på ser man hur det bara är nån cm frigång mellan turbons utblå och kåpan och då är den redan breddad ca 3cm i det läget. Kan nog glömma allt annat än en down-pipe ut genom kåpan. Från sidan ser det supernajs ut och i princip hela installationen döljs
Någon som vet vad det är för gängor i de två oljeanslutningarna på turbon?