Bevis på att man har en hemlig överenskommelse...
Garantireparationer verkar enligt brevet vara en hemlig överenskommelse mellan handlarna... detta mail fick jag av MC Varuhuset i sthlm.
Trodde att det var fel på batteriet först..
Jag till McVaruhuset.
From: Idris xxx
To:
kundmottagning@mcvaruhuset.se
Sent: Tuesday, April 07, 2009 11:28 AM
Subject: garanti
Hej!
Jag köpte en ny yamaha R1 med reg xxx av lellesmc i uppsala för ca två veckor sen.
Nu har det visat sig att batteriet verkar helt slut, pga av att den stått still i ett år.
Hjälper inte att man laddar upp den.
Ni är auktoriserade för yamaha, (och det gick lika bra att vända sig till er enligt lelles)
min fråga? räcker det att jag kommer in med batteriet eller måste jag släpa med en död hoj.
för att få ett nytt batteri?
Tacksam för svar, då jag bokat en bandag om två veckor.
Svar från McVaruhuset.
Från: Stockholms MC-Varuhus Kundmottagning [mailto:kundmottagning@mcvaruhuset.se]
Skickat: den 7 april 2009 15:51
Till: Idris xxx
Ämne: Re: garanti
Hej, när det gäller garantiärenden så skall du vända dig till säljaren i detta fall LELLES.
Dom vet mycket väl att dom ska lösa sina garanti ärenden själva!
Det är riktigt tråkigt att de behandlar sina kunder på det sättet.
Enligt garantilagen ska du vända dig till dit du har köpt den alltså Lelles.
MVH
Verkstadens kundmottagning,
Stockholms MC-Varuhus AB
Telefon: 08-50620500
Telefax: 08-50620502