BTB
Ny medlem
Har du provat att lägga i 2an någongång?
Behövs inte för att glida om dig /D.
Har du provat att lägga i 2an någongång?
Har du provat att lägga i 2an någongång?
På dom flesta litermopeder måste man väl köra ganska många km/h för att
komma upp i maxeffektvar även på ettan. Vid vilka km/h har ni maxeffekt?
Ingen aning faktiskt, men den gör 160km/h på 1:an så kanske 140km/h för maxeffekt...
Jag håller faktiskt med Fabbe här, jag utnyttjar också maxeffekt varje gång jag tar ut hojen, alltid. Finns inte en gång som jag startat hojen och inte gjort 299 på mätaren och/eller wheelat som fan.
Jag köpte cykeln för att den ÄR stark OCH går fort. Har också väldigt lite förståelse för folk som kör supersporthojar i 90km/h och bara svänger lite lagom på trånga landsvägar. Borde man kunna göra både enklare och billigare på en annan typ av hoj.
Dock så skall ni inte missförstå det jag skriver, jag utnyttjar inte en bråkdel av vad min hoj är kapabel till. Helt klart ett fall av skit bakom styret, men alla är inte födda i Urbino - Italien och heter Rossi i efternamn.
Men, jag utnyttjar effekten och det är det som gör att jag går omkring och småler hela dagarna.
det gör väl ingen ?
Fegis du kör alltså inte när det regnar
Man KAN inte använda effekten fullt ut i trafiken och ligga o smiska 12 500rpm, gör man det är man en trafiktfara, samt mycket ohälsosamt för körkort. Men jag inbillar mig att ingen kör sporthoj för att ligga o dra den på rött på varvräknaren, för att få någon sorts kvitto på att "detta är jag och jag kör sporthoj" eller har jag fel....
Jag körde 1800mil förra året så JO DU, jag kör när det regnar
Jag är en trafikfara och jag stannar inte om "någon" vill det, så körkortet är det ingen fara med.
Tyvärr så finns det andra trafikanter som kan få en att stanna vare sig man vill eller inte, ibland för gott, och dom skiter i om man har körkort i det ögonblicket. Jag moraliserar inte, men välj gärna rätt ställen att gasa på.Jag är en trafikfara och jag stannar inte om "någon" vill det, så körkortet är det ingen fara med.
Jag använder ofta hela registret & hela effekten ofta ut ur kurvor när jag kör effektivt på min R1000. Hur ska man annars få ner tiden på favorit sträckorna?
Även när det går rakt fram o man ska busas använder jag effekten på 10krpm+.
Har jag nytta av effekten? Absolut.
Har jag större nytta av effekten på banan? Använder jag effekten till större % av körningen när jag kör bana jämfört med favoritvägen på gatan.
Tveklöst.
Få använder naturligtvis all effekt i R-hojar men när man vill ha det så finns det där!
Man kan ta den till banan och ha skoj dessutom.
Sen att det är bra långresemaskiner, åtminstone om man vill komma fram fort, längre sträckor typ Nurnbergring! Ja en Pan european åker du också säkert bra på, men Ringen skrattar man inte ihjäl sig på en sådan!
Sen gör det ju ingenting att dom är så f--------t snygga
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |