powerglide
Glad amatör
Bra input Avarage
@Harmon Rabb
Det var lite om vad SMC gör.
Men vad är ditt intryck?
Clubbanana, en kompletterande fråga med anledning av Din åsikt: Har Du kört någon kurs i år? Upplevde Du i så fall någon skillnad i f t "kraschfesten"?
Bland annat det tillfälle Du refererar till innebar att School satsat mycket energi, utbildning och pengar för att komma till rätta med problemet, jag är lite nyfiken om Du noterat någon skillnad?
Det är ett allmänt känt och accepterat faktum att Instruktörssysslan inte är en genväg till snabbare tider, faktum är att de flesta snarare har svårt att hitta sitt eget tempo och fokus när man kör som instruktör. Sedan finns säkerligen någon som togs detta försöker, och det är inte okey. De av instruktörerna som målmedvetet jagar tider gör det på bandagar, rejsträningar eller numera steg 6.
Men det är teorin, vore intressant att ta del av praktiken, d v s hur Du upplever det?
Sluta tänka vi och dom
7 år och 0 olyckor/försäkringsärenden.
Tur att man inte åkt på bankurs.
Jag behöver inte notera skillnaden.
Det är la bara att vända sig till SMC och fråga. De tar ju uppgifter på alla deltagare som kraschar och för en logg med tanke på försäkringen osv.
Jag får hoppas att det samma gäller instruktörerna för i så fall finns det dokumentation.. Men här finns ett MEN till görs denna dokumentation på instruktörerna? (För instruktörerna har väl gatlegala och försäkrade hojar när de är instruktörer på SMC och kör inte runt på banhojar utan försäkring ) Jag vet inte och jag TROR inte att det görs men hoppas att jag har fel.. För i så fall är det enkelt att spåra.
Och även här finns bra svar...men det är fel tråd! Ps. Du HAR fel!
@Rymdbörje
fftopic igen
@RymdBörje
Och andra förstår inte vad off topic är
Att du inte håller dig till ämnet?
Uppdaterade första inlägget för att förtydliga lite för alla.
Har redan fått två värdefulla inputs.
"Frågor som förtydligar" gör susen
clubbanana
- Drar en lång parallell till missbruk i fackföreningsrörelse utan egentlig koppling
- Har sett instruktörer nyttja banan på utbildning mer för egen del än deltagarnas
- Frustrerad över att det inte görs mkt mer
Rigge
- Negativ erfarenhet av instruktörer med taskig attityd
Harmon Rabb
- "Stel" medlemstidning
Avarage
- Medveten om de flesta problem som tagits upp och meddelar att SMC jobbar på det
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|