Vad fick dig att le idag?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tackar! Jag t o m minns det.

Har du några tips från coachen, vad gör morfar första halvåret, förutom att traumatisera ungen med grimascher??
Är morfar till två små sötnosar.
Jag har varsin liten sång som jag sjunger för barnbarnen så ofta jag kan.
Spelar inte så stor roll vad det är bara man upprepar den ofta, då kommer dom känna igen sången och genom den dig.
Jag har varsin liten sång för mina döttrar också som jag fortfarande sjunger för dom ibland.
Kul att se deras leenden när dom kommer ihåg. :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag stod vid Bilprovningen idag och det kom fram en äldre herre. Han sa att han hade varit mc-lärare och vek upp min bakre fotpinne. "Annars går den sönder om du tappar hojen"
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Tackar! Jag t o m minns det.

Har du några tips från coachen, vad gör morfar första halvåret, förutom att traumatisera ungen med grimascher??


Du nämnde det själv. De bor 8 mil bort min fru brukar köra dit 2 - 3 ggr i månaden på dagtid iom att hon inte kan jobba pga pojken som vi är familjehem till och hjälper de med tvätt, städning, fixa i trädgården tar med matlådor etc. Jag brukar försöka åka dit en gång i månaden ivf.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det pågår en psyclistträning utanför, Sigtuna Bike Festival, nån mountainbiketävling på elitnivå.
De har markerat en bana över stock, sten, asfalt, skog, grus etc, det cyklas åt alla håll och stannar mitt i banan för att snacka och blockar andra, sen kommer det gående vilsna typer mitt i banan istf att gå utefter kanten.
Kul att se att psyclister blir irriterade på andra psyclister. :hihi

Ska bli "kul" att kolla imorgon när det är tävling....................
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Skulle hjälpt syrran att lägga takpapp idag men hon tyckte jag skulle "köra moppe" istället. Vilket är rimlig beskrivning för hur långsamt jag faktiskt kör. Vågade mig ut på nya vägar i områden med *rum, *hult och *socken. Stannade o tog matpaus lite mer än halvvägs ändå påväg hemåt. Insåg hur hjärntrött jag var så fick ta E22 hem tyvärr.

De som känner mig vet jag har olika "skivor" som rullar i huvudet. I början på turer ska jobbskit, sorg efter hunden, stress av ungar osv spela slut o tystna. Sen börjar en låt och jag börjar nynna o sjunga. Ofta tar det rätt lång tid innan övriga skivor tystnat.Idag började låten spela direkt redan i garaget. Blev 20 mil iaf. Måste köpa en fleecetröja för det blev kyligt på slutet.

Trött men glad.
1000005774.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
- Soo true.
Vår kissemiss hoppar varje morgon upp i sängen för att uppmärksamma värdfolket (läs:slavarna) på att det saknas frukost i skålen. Och VARJE gång lyckas han i hoppet placera framtassarna rakt på morgonkissnödighetsstället strax under naveln.
Diaboliskt avsedd precisison.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Okey inte just idag kanske, men en anekdot som rör en USA-samordnad övning med en av våra Ubåtar för några år sedan. Fritt återgiven:
Jänkarna hade under övningen väldiga problem med att lokalisera vår båt som seglade extremt tyst under framfart.
En befälsperson från vår flotta mötte upp motsvarande amerikansk på hans kontor, där han lättsamt fällde kommentaren:
"I can see you´ve changed your coffee mug since yesterday"
"Well yes...but how did you know that?"

Här lade vår man upp en högupplöst bild på gårdagens kaffemugg ståendes på fönsterkarmen, tagen från båten ute till havs :cdevil
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Okey inte just idag kanske, men en anekdot som rör en USA-samordnad övning med en av våra Ubåtar för några år sedan. Fritt återgiven:
Jänkarna hade under övningen väldiga problem med att lokalisera vår båt som seglade extremt tyst under framfart.
En befälsperson från vår flotta mötte upp motsvarande amerikansk på hans kontor, där han lättsamt fällde kommentaren:
"I can see you´ve changed your coffee mug since yesterday"
"Well yes...but how did you know that?"

Här lade vår man upp en högupplöst bild på gårdagens kaffemugg ståendes på fönsterkarmen, tagen från båten ute till havs :cdevil
Det är väl förvisso "några" år men det var väl när de lånade M/S Gotland i ett år eller nåt sånt? Och det finns gott om historier och skrönor om det.

Min favoritskröna är att de gick upp längs Mississippi eller nån annan flod, lade till vid en kaj och gick och åt mat på en restaurang för att fira nåns födelsedag och stack iväg igen, utan att flottan lyckades fånga dem.

Men det som var mest imponerande var ju när de smög in förbi hela armadan av skepp runtom deras carrier och taggade den som sänkt, och smög ut igen, utan att amerikanerna märkte något alls. Det var väl det som fick dem att be om att få låna båten längre för att lära sig kunna spåra åbäket.

Jag misstänker at många av historierna om det hela inte är helt sanna, eller är helt osanna dock. :hihi Men de är roliga.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det är väl förvisso "några" år men det var väl när de lånade M/S Gotland i ett år eller nåt sånt? Och det finns gott om historier och skrönor om det.

Min favoritskröna är att de gick upp längs Mississippi eller nån annan flod, lade till vid en kaj och gick och åt mat på en restaurang för att fira nåns födelsedag och stack iväg igen, utan att flottan lyckades fånga dem.

Men det som var mest imponerande var ju när de smög in förbi hela armadan av skepp runtom deras carrier och taggade den som sänkt, och smög ut igen, utan att amerikanerna märkte något alls. Det var väl det som fick dem att be om att få låna båten längre för att lära sig kunna spåra åbäket.

Jag misstänker at många av historierna om det hela inte är helt sanna, eller är helt osanna dock. :hihi Men de är roliga.
- En båt lånades ut, stämmer.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top