Har inte så mycket körerfarenhet av 2t cross men har trimmat åt andra..
Så utan att kunna jämföra den ena modellen med den andra så bör man ta hänsyn till trimmningsgraden oavsett om det är en 2t eller 4t.
Vet inte hur många här som skulle fixa att köra en början 2000tals 2t 500GP-racer, efter vad jag förstått så skulle de flesta klara av en 4t motogp hoj för de är "relativt" snälla men knappast långsammare än de gamla 500orna.
Vet inte hur många här som skulle fixa att köra en F1 bil på 3L och 750hk men en 1000hk Veiron klarar troligen de flesta.
Från min erfarenhet av 2t-trim sa de duktiga förarna att de ville ha toppeffekt högst upp i registret men åkte oftast (beroende på underlag såklart) snabbare då vi flyttade ner effekten något i registret, det gjorde även skillnad på hållbarheten..
Och som redan sagts, det är ju så otroligt stor skillnad på vad man som förare är van vid och lärt sej behärska, därför blir såna bedömningar ganska missvisande i diskusionen vilken teknologi som är bäst.
När det gäller effekt på topp så tappar inte min R1a nämnvärt med ork uppe vid 13000 rpm, tvärt om, det är där effekten finns