Yamaha Ténéré 700

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag använder alltid GPS och karta från telefonen och skulle vilja "ersätta" den genom att spegla/kopiera telefonen som får i så fall ligga i fickan, utifrån beskrivningen låter det som att denna klara det som jag är ute efter. Någon som har erfarenhet av denna produkt?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag använder alltid GPS och karta från telefonen och skulle vilja "ersätta" den genom att spegla/kopiera telefonen som får i så fall ligga i fickan, utifrån beskrivningen låter det som att denna klara det som jag är ute efter. Någon som har erfarenhet av denna produkt?
Det verkar vara samma funktionalitet som den från Chigee som jag har.
Beskrivningen verkar dom behöva korrekturläsa:
"It comes with Apply CarPlay and Android auto feature"
Nu tror jag att dom menar Apple, och inte Apply, men det innebär som sagt var att du inte speglar hela telefonen, utan bara dom appar som stöds av Apple Carplay eller Android Auto.
Så, kolla i så fall att den appen du använder stöds, om det är en "dealbreaker".
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Det verkar vara samma funktionalitet som den från Chigee som jag har.
Beskrivningen verkar dom behöva korrekturläsa:
"It comes with Apply CarPlay and Android auto feature"
Nu tror jag att dom menar Apple, och inte Apply, men det innebär som sagt var att du inte speglar hela telefonen, utan bara dom appar som stöds av Apple Carplay eller Android Auto.
Så, kolla i så fall att den appen du använder stöds, om det är en "dealbreaker".
Kanon. Vart hittar man info om appen stöds av Android Auto?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vet inte om det finns någon pryl som kan spegla telefonen rakt av, men då finns det kanske inte så stor poäng tänker jag, du kan skaffa en bra hållare till telefonen istället, eller?

Och Garmin GLO 2 är inte vattentålig, den behöver ett väderskydd.

Den tanke jag har med att spegla telefonen är att slippa ha själva telefonen utsatt för väder, vibrationer och skador eller att den riskerar att lossna vid en omkulläggning vilket sker lite då och då med KLR:en då jag är på ställen där den inte kanske är lämpligaste hojen.

Man kan ju säkert ha en garmin GLO 2 i en bruk av nåt slag eller vattentät påse för att skydda den. Kan tänka lig att den antennen är ganska mycket bättre än telefonens inbyggda antenn så dennianske funkar bra i en ficka eller packväska.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kära vänner! Mina bakre bromsbelägg är nu tillhörande historian. Jag tackar för den tid som varit men det är dags för nytt då jag snart slipar skivor annars. =)

Ska man gå på OEM eller finns det något bättre som "alla vet utom jag" =)
(Ja @hannuse , jag frågar alla men såklart menar jag att det är du ska berätta detta för mig)

Förresten ska jag göra 1000 mila service snart i höst. Skall dokumentera detta och dela med mig till mina T7 vänner hur Kurt-Olsson resonerar i garaget kring bromsvätska och bromsslangar samt kontrollera chassi och allt annat. =)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ska man gå på OEM eller finns det något bättre som "alla vet utom jag" =)
(Ja @hannuse , jag frågar alla men såklart menar jag att det är du ska berätta detta för mig)
Ja, det är bäst att köpa originalbeläggen.....tror jag.
Har ingen personlig erfarenhet, men Motorrad gjorde ett försök i sitt 5000-milatest att byta till belägg som skulle vara lite hårdare (från EBC), och troligen ge längre livslängd.
Men dom bytte tillbaka till original efter att hå råkat ut för bromsbortfall.
Original känns lite "mjuka", och mina håller bara ca 1500mil har jag märkt.
Men det är också lätt att man håller lite på bakbromsen omedvetet har jag fått erfara, vilket fort tar hårt på beläggen.
Men jag kör bara med originalbeläggen, funkar bra tycker jag.
Kör hårt i garaget!
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ja, det är bäst att köpa originalbeläggen.....tror jag.
Har ingen personlig erfarenhet, men Motorrad gjorde ett försök i sitt 5000-milatest att byta till belägg som skulle vara lite hårdare (från EBC), och troligen ge längre livslängd.
Men dom bytte tillbaka till original efter att hå råkat ut för bromsbortfall.
Original känns lite "mjuka", och mina håller bara ca 1500mil har jag märkt.
Men det är också lätt att man håller lite på bakbromsen omedvetet har jag fått erfara, vilket fort tar hårt på beläggen.
Men jag kör bara med originalbeläggen, funkar bra tycker jag.
Kör hårt i garaget!
Precis vad jag var ute efter! Jag beställer OEM. =) Tackar!
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag kommer att köpa en Chigee var det lider, men vill helst ha större skärm. AIO Play och Lite kommer med 5" skärm och alla på SH vet att 5" kommer man inte långt med. 😂

6" däremot!!! Nä men 6-tumsskärm är väldigt bra skärmstorlek tycker jag. Chigee (eller någon annan tillverkare) kommer säkert med en större skärm framöver.
Här kan du få en 7-tums skärm.
Men du kanske vill vänta på 9-tums varianten? 🙃
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top