Jag gissar den varit uppe.
Vet inte om tekniska fel är lättare, tex Hudson River och 447. Helt jävla cirkus att sådant kan hända.
Tekniska fel som resulterar i haveri är faktiskt extremt ovanliga, men får ju uppmärksamhet i media när det händer såklart.
Största andeln sådana olyckor händer med lågbudgetflygbolag, och då menar jag inte German Wings, Ryan air, Norwegian osv utan Aeroflot, div östeuropabolag och afrikanska bolag.
Jag jobbade på den största europeiska flygplantillverkaren när det hölls gravöl då den första individen av den mest sålda modellen hamnade hos ett afrikanskt lågbudgetbolag.
I den stunden försvinner mycket av konfigurationskontrollen.
Så länge man flyger med seriösa bolag är risken väldigt liten att skadas, annat än när man slåss för att vara först ur planet vid landning, och först vid bagagebandet.
Quantas är väl praktexemplet (jag tror det var de) som bildades på 1920-talet och drabbades av sin första allvarligare passagerarskada sent 1990-talet, någon föll i trappan o bröt något.