BlöjRäsern
Gränsfall
ok, negerdegen smakar i alla fall mumma. Om inte konsistensen är bättre imorgon får jag la äta den med sked.
En ängels tålamod. Jag hade ätit upp hälften innan kaffet blivit dricksvarmt
ok, negerdegen smakar i alla fall mumma. Om inte konsistensen är bättre imorgon får jag la äta den med sked.
ok, negerdegen smakar i alla fall mumma.
Om inte konsistensen är bättre imorgon får jag la äta den med sked.
Det var förmodligen Bregott som var boven. Lite sponk och riktigt smör/margarin går nog finfint.
Bregott är ju gjort för att inte vara hårt när man brer mackan. Negerbollar blir fasta för att fettet stelnar, vilket bregott inte gör...
Idén att byta ut vaniljsocker mot whisky som smaksättare låter bra! Berätta om det smakade lita bra som det låter.
En ängels tålamod. Jag hade ätit upp hälften innan kaffet blivit dricksvarmt
Jag blev sugen på chokladbollar( eller kalla dom negerbollar om du vill) men saknar både cocosflingor och vaniljsocker. Kan man göra dom utan vaniljsocker och sedan rulla dom i strösocker istället för cocosflingor?
Svar nja. Vaniljsockret är ju bara för att de ska smaka ytterligare lite sötare. Att rulla dem i strösocker tror jag inte funkar så bra. Det kladdar nog igenom direkt. Du råkar inte ha pärlsocker eller strössel (sånt som man har på tex mjukglass) hemma? Det funkar väldigt bra. Saknas det också så prova att rulla i kakao för att få en torrare yta. Det är vad jag skulle prova...
Edit: Eller också gör man som BlöjRäsern föreslår....
Va f-n! Kaffe har jag och gök, kanske konjak eller whisky? Men inget att rulla dom i... Kan jag rulla dom i havreflarn då?
Hade ju inget margarin heller så jag tog bregott istället,....Men nu är min smet för lös att göra bollar av och jag vet inte om det var den lilla skvätten varmt iställer för kallt kaffe som gjorde det. Eller om det blev för mycket vätska då jag även tog en skvätt whisky.
Har pytsat i mer havre och socker men den är fortfarande lös så nu står den i kylen i hopp om att det ska göra smeten fastare. Fast jag har ju en sked och kaffet är fortfarande varmt.
Från en bagare till en annan: använd smör istället för margarin. Du kommer uppleva smakskillnader du inte trodde fanns. Och viss fetma men det är en smal sak i sammanhanget.
ok, får nog bli mer havre imorn då för nu är smeten kall och fortfarande lite konstig i konsistensen.
Eller så rör du i mer kaffe & gök och får en riktigt stabbig Irish coffe!
Hela kostcirkeln!
/e
Här har ni en som inte vet vad f-n gök är för något. Någon som har lust att förklara för en mindre allmänbildad? ��
Nej.
Negerbollar är enda gången margarin är bättre än smör.
Ja man kan rulla i strösocker. Done that - funkar kanon men blir VÄLDIGT sött.
Strössel, kokos, kakao - Done that - funkar kanon. Brukar göra egna tryfflar o de rullas i kakao och är rejääääält kladdiga när man gör det, man skopar bäst upp dom med sked o sen trycker runt dom lite lätt i kakaon. Säkert samma med kladdig negerdeg.
Smaksätt gärna med både kaffe, konjak eller whisky. Jag har provat punsch också. Funkar siiiitbra. MEN man måste kompensera med mer havregryn för att inte smeten ska bli för lös. Och JA man kan rulla i havregryn också - Done that - funkar
Tillsätter man kaffe ska det helst svalna. Har man varmt kaffe o har brått så mäter man upp så mycket man ska ha typ 1-2 msk i en kopp o ställer in i frysen - nån minut så är det kallt.
Brukar behöva öka havremängden till det dubbla när jag smaksätter med lite vätskor. Socker gör det bara sötare så det kan du skippa dock.
Som extra bonus bjuder jag på ytterligare snasktips: Smaksätt vispgrädden nästa gång med nån tesked punsch eller whisky... JÄDRAR I GATAN så gott det blir. Här är det bara fantasin som sätter gränser. En persikokaka med gräddklick smaksatt med päronkonjak kan få blivande svärmor att helt enkelt köpa dig med hull o hår.
Eller prova favoriten till plättar/pannkakor: Mosa en mogen banan och rör ner i grädden - banangrädde och lite sirap på pannkakorna så är man i himlen en bra stund. Har man småtöser att imponera på så tar man dessutom 1-2 droppar röd karamellfärg i banangrädden. Till Halloween brukar jag dock köra grön karamellfärg.
Japp... Rockmorsan är skitbra på smaskiga saker helt enkelt
Föds kvinntimmer i gemen som onda, eller utvecklas det över tiden?
Dom föds så, däremot förfinar dom egenskapen genom livet.
Anade det. Även om ett exemplar kan förefalla vara en vän varelse, kommer ondskan fram. Jag sa så men jag menade det jag sade nu, det är samma.
Förvrider sinnet på en och krossar en. Skönt att det är en naturlag!
Monogami är endast en tradition, naturen gör allt i sin makt för att bryta den.
Föds kvinntimmer i gemen som onda, eller utvecklas det över tiden?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|