yoohan
Team Manwhore
Dawg skrev:Helt ärligt så är skadorna på hojen så ointressanta i det här fallet så jag nästan får njursten av tristess av att läsa dina ord här...
Ett dödsfall i trafiken kostade -98 13 miljoner+, en invalidiserande olycka lätt upp emot 100 mille..
Har du en aning om hur många som dör varje år eller blir allvarligt skadade på hoj? Är du så dumnaiv att du på fullt allvar tror att "det händer inte mig" eller är det bara okunskap?
Hur många kraschade hojar tror du man ersätter för EN (1) dödsolycka???
Kort sagt.. Har du så jävla lite respekt för vad du håller på med så börja spela rysk roulette eller nåt istället, men blås inte våra premier!
Tycker ärligt talat att det är du som är korkad i denna situationen, för alla har nog jävligt klart för sig vad det är för premier som är dyra. Det är HELförsäkringen som kostar pengar, vilken är den som täcker upp skadorna för DIN hoj, om DU klotar den. TRAFIKförsäkringen är den som betalar skadorna för DIG +den skada du åsamkar annan person och egendom. Så tänk dig för innan du sitter och kräker ur dig en massa otrevligheter.
HanneZ skrev:Precis, nåt som kom fram i en annan tråd va att 96% av de pengar som betalas ut i samband med mc-olyckor är för personskador.
Så hojens värde är rätt så ointressant, men de fattar inte fuckona.
Tydligen inte försäkringsbolagen då heller? Eftersom om allt skulle vara personskador, skulle det inte spela någon roll vilken hojj man kör? Alla vet att allt på 2 hjul går fort... och är man benägen att köra över sin förmåga, så gör man det oavsett hoj... (booohoo att det skiljer 0.3 sekunder på 0-100). Varför sväljer ni bara försäkringsbolagstugget undrar jag?