Höll på att få spö ikväll, bokstavligen...

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Dominator-Rocks skrev:
2377971 En ny snilleblixt

Om alla hästtjejer rider topless :tuttar så kommer i allafall de flesta grabbarna åka JÄVLIGT sackta förbi ! :tummenupp

Vad tror ni tjejer :va ?

Jag tror det :yoparty



:pannkyss Jag tror att du börjar få ont i huvudet av alla snilleblixtar. Om inte så av alla smällar som de orsakar :hihi

Och har du något förslag på hur man sen får grabbarna att åka vidare :va
 

rollex

Guest
psxcare skrev:
2374094 "När häst möter motorcykelföraren skall han (föraren) genast afstiga, stänga af motorn, avkläda sig hjelm, leda densamma (motorcykeln) vid handen, övertyga honom (hästen) om, att han (föraren) är människa samt, med ett vänligt tilltalsord lugna detta af naturen så skygga djur."

Moderniserad översättning anno 2006
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
Mitra skrev:
2378087 :pannkyss Jag tror att du börjar få ont i huvudet av alla snilleblixtar. Om inte så av alla smällar som de orsakar :hihi

Och har du något förslag på hur man sen får grabbarna att åka vidare :va


Hänger ut löspenisen genom gylfen, då drar nog killen iväg med rullen hårt vriden i tron om att han precis haft sexuella fantasier om en transa:tungan
 

sjölund.1

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
ska köpa min första
allo...

mitt tips är att köpa en piska,,
åk samma väg så ofta du kan och får du syn på henne så ladda som fan :)

skämt och sido,,, stanna nästa gång och fråga vad hon håller på med,,, det va ju trots allt en bilväg hon red längs med, man försöker ju kanske ta det lungt runt hästar och så men hon måste ju titta hur det såg ut när du kom,, om du växla upp för att sänka varvtal också vidare så syns och hörs det ganska ordentligt,,,,

ett riktigt ägg den där bruden......
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Mitra skrev:
2377805 Ja det vet jag :) :tummenupp
Och hagar kan tyvärr gå sönder av olika anledningar och varje gång det händer så går hjärtat i 200+ eftersom jag äger en del hingstar och det är fan inte lätt att sära på dessa om de kommer in till varandra :skrämd :jisses

É dina hingstar ghey lr? :va

:) :) :)
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
psxcare skrev:
2378564 É dina hingstar ghey lr? :va

:) :) :)


:hihi:hihi nix inte sist jag kollade :tungan

Men två hingstar som slåss är inte så kul att försöka få på andra tankar än att döda den andre. Har ett fint ärr på rygger från en av gångerna när jag slängde mig mellan två av dom i stallgången :näsblod

Tur i oturen var det vinter och jag hade dunjackan på :hihi såg ut som om man hade plockat ett tiotal höns i stallgången. Han bokstavlingen lyfte mig från marken när han högg efter den andre :brinnerup

Tur att den ena stog i boxen (galler fixades direkt efter)
 

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Republiken Åsen
Hoj
Muz 718cc
Kan ha missat att det redan står i nåt av svaren, sorry i så fall.

Enligt lagen utgör ett ridekipage ett fordon. Reglerna i vägtrafikkungörelsen gäller i tillämpliga delar för den som framför en häst i trafik. Ryttaren har liksom bilföraren att iaktta och följa allmänna trafikregler och anvisningar.
Ryttaren skall framföra sitt ekipage på körbanan om inte särskild ridbana finns anordnad. Cykelväg eller trottoar får inte användas. De ridande skall i möjligaste mån hålla sig så långt som möjligt till höger i körbanan.
Andra förare av fordon, som tex bil- eller motorcykelförare, har att vara särskilt aktsamma när de möter ett ridekipage i trafik. De har en skyldighet vid omkörning att försäkra sig om att såväl häst och ryttare upptäcker dem. För att uppmärksamma hästekipaget på förbikörning bör man då inte använda sig av signalhorn eller andra höga ljudsignaler om kan göra hästen orolig.
I den mån en häst blir skrämd i samband med att den är i trafik och detta leder till skada kan skadeståndsansvar uppkomma. Skada kan uppkomma på såväl person som bil och häst. I den mån skada uppkommer i följd av trafik med motordrivet fordon regleras ersättningsfrågorna i trafikskadelagen. Personskada i följd av trafik med motordrivet fordon ersättes alltid och helt oberoende av om det förekommit vållande från förarens sida eller inte. I motsvarande mån gäller rätten till ersättning vid sakskada på sådan egendom som inte är motordrivet fordon i trafik eller befordras med det - dvs tex en som blir påkörd av motorfordon. Då utgår liksom vid personskada ersättning ur fordonets försäkring oberoende av vållande på bilistens sida.
Emellertid kan det bli aktuellt med en jämkning av ersättningen i de fall den skadelidande ryttaren är medvållande till skadan. Till grund för en sådan bedömning torde i första hand vara det förhållande om ryttaren följt gällande trafikregler och anvisningar. En ryttare som tex rider på fel sida av vägen eller korsar densamma på sätt som strider mot lokala trafikanvisningar kan få sin ersättning jämkad på grund av medvållande. Likaså kan ryttaren enligt allmänna skadeståndsregler under sådana förhållanden bli ansvarig mot bilföraren för skada som han genom oaktsamhet tillfogar bilen.
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Keyser Soze skrev:
Vad i helvete är det för fel på hästfolk?

"Hästfolk" är oftast tjejer. Tjejer reagerar ofta med känsla och instinkt före logik.

Anledningen till hennes agerande KAN ha rot i följande antagande:

Antagligen har en annan hojförare eller fler skrämt henne och hennes hästar så då ger hon igen för de gångerna - på en hojföraren hon kommer åt.

EDIT: Påfyllning:
Det är nog ungefär som med rasism. Hon har sett en människa ur en kategori göra något som retat henne. Därefter dras alla ur den kategorin över samma kam.

/H
 
Last edited:

Tok!g

Ska vi?
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Honda
Mitra skrev:
2377329 Du har inte tänkt på att sto och föl kanske hade rymt??? Och det var därför som hon gick längs vägen med stoet för att kunna få hem dom till hagen igen.

Det är inte speciellt vanligt att man går längs en 70 väg med fölet löst utan då har man dom i grimma MED grimskapt så att man kan hålla dom på insidan om mamman så att inget händer :)

Själv har jag "slängt" ut nästan 40000:- för att få två föl i år. Inte fan hade jag riskerat deras liv om det gick att undvika.


Hon som gick med hästarna bodde ungefär 1km från där jag mötte hon. Men att man kan gå ut med ett Föl utan att vara 100% säker att den inte kan fly är ju bara dumt. Om hästar är så dyra varför tar man då dom ut på vägen?. + att jag vet att bakom hennes hus finns det småvägar hon kan gå efter men i helvete heller. Måste bara ut vägen.
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Henning! skrev:
2378773 "Hästfolk" är oftast tjejer. Tjejer reagerar ofta med känsla och instinkt före logik.

Anledningen till hennes agerande KAN ha rot i följande antagande:

Antagligen har en annan hojförare eller fler skrämt henne och hennes hästar så då ger hon igen för de gångerna - på en hojföraren hon kommer åt.

EDIT: Påfyllning:
Det är nog ungefär som med rasism. Hon har sett en människa ur en kategori göra något som retat henne. Därefter dras alla ur den kategorin över samma kam.

/H
EDIT: Påfyllning:
Det är nog ungefär som hela din och många andras fördomsfullhet om "hästfolket"....
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Tok!g skrev:
2378780 Hon som gick med hästarna bodde ungefär 1km från där jag mötte hon. Men att man kan gå ut med ett Föl utan att vara 100% säker att den inte kan fly är ju bara dumt. Om hästar är så dyra varför tar man då dom ut på vägen?. + att jag vet att bakom hennes hus finns det småvägar hon kan gå efter men i helvete heller. Måste bara ut vägen.

Är det så att hon brukar göra detta så är hon ett riktigt nöt :dummer

:hihi de hingstar som jag har valt att ta föl efter räknas som billiga. Mellanklassen inom travet kostar från 30-60000:- och sen har du ju höjdarna som Viking Kronos m.m som kostar över 100000:-

Men det har ju inget med värdet på hästen om man tar ut dom på vägen eller inte. Utan för att man är tyvärr tvungen för att kunna komma till det man vill. Skog, grusvägar m.m
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Mitra skrev:
2379031 Är det så att hon brukar göra detta så är hon ett riktigt nöt :dummer

:hihi de hingstar som jag har valt att ta föl efter räknas som billiga. Mellanklassen inom travet kostar från 30-60000:- och sen har du ju höjdarna som Viking Kronos m.m som kostar över 100000:-

Men det har ju inget med värdet på hästen om man tar ut dom på vägen eller inte. Utan för att man är tyvärr tvungen för att kunna komma till det man vill. Skog, grusvägar m.m
Hur många hamburgare får man ut av det? Ligger det ngn hyffsad ekonomi i det eller är det mest för att det är skoj att laga mat?:tungan :D
//Tobbe
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
tobbeviking skrev:
2379076 Hur många hamburgare får man ut av det? Ligger det ngn hyffsad ekonomi i det eller är det mest för att det är skoj att laga mat?:tungan :D
//Tobbe

Ekonomi vad är de :va :brinnerup
Fölet jag fick i år hoppas jag rätt mycket på som om jag har tur så kommer hon att springa in så att hon betalar sig själv :tummenupp
 

Freedom

Guest
Det är otroligt vad såna här trådar spårar ur fullständigt, men det är kul läsning.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Freedom skrev:
2379678 Det är otroligt vad såna här trådar spårar ur fullständigt, men det är kul läsning.
Blir väl lätt så när ämnet ska dras hundra gånger innan det är fullständigt urlakat och folk spyr om dom läser ordet häst och hoj i samma inlägg.

Hamburgare...
Förlåt sakfelet, men det måste bli en jäkla massa pålägg av en kuse.
Med tanke på kilopriset på hamburgerkött så lär det inte betala sig att nöta för länge på dom. Antar att det tom blir segt i lövtunna skivor :D
//Tobbe
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
tobbeviking skrev:
Hamburgare...
Förlåt sakfelet, men det måste bli en jäkla massa pålägg av en kuse.
Med tanke på kilopriset på hamburgerkött så lär det inte betala sig att nöta för länge på dom. Antar att det tom blir segt i lövtunna skivor :D
//Tobbe

*suck* du kunde inte låta bli att skriva det en gång till :fatta! :fatta!

Och det är mer lönsamt att utbilda och sälja hästen än skicka den till slakt. Man får tror det är 3000:- för en stor häst på 600kg.(är inte säker)

Medan ett utbildat halvblod med bra stam och lagom ålder lätt säljs för 100000:- och uppåt.
En "vanlig" ridhäst kostar ca 30-60000:-

Det är ofta travare och galoppörer som går till slakt eftersom de inte har något värde när de har slutat att tävla. *suck*:(

En kompis fick nödslakat sin häst efter att den hade ramlat och skadat knäet. Så käka hamburgerköttet med andakt den var värderad till 150000:-
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Mitra skrev:
2379734 *suck* du kunde inte låta bli att skriva det en gång till :fatta! :fatta!
:D :D Lär inte vara sista gången innan vi rätt ut huruvida hästen, hojen, ryttaren eller föraren ska bevisas vara människa heller:D :D
//Tobbe
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top