Var ut och gasade lite i kylan idag och testade grejorna. Det är ju så kallat "Need for Speed väder" nu med alla gula träd och höstlöv i vägkanten. Jag och sambon skapade begreppet efter att ha spelat Need for Speed most wanted från 2005 och fram.
Satte på plasten med så få skruvar som möjligt för den åker garanterat av igen. Startade hojen och lät den gå på tomgång samtidigt som jag mätte över batteripolerna. Stabil spänning som efter några minuter nådde 14.3V och stannade bestämt där.
I Tunerstudio så pendlar den lite mellan 13.8 och 14.3 Volt både på tomgång och vid körning. Men jag litar mer på Multimetern...
Körde med den Mosfeten (FH020BA) jag knäckte en av låspiggarna till kontakten på. Det hände INTE pga kontakterna som jag först skrev, det var JAG som försökte dra loss den utan att trycka ner spärren tillräckligt. Men jag överdrev lite i frustrationen,då kontakterna sitter fast bra ändå. Men jag köpte på mig en till likadan begagnad FH020BA i all hast som jag förmodligen byter till.
Stannade till efter någon mil och kände på Mosfet-regulatorn, den var endast ljummen.
(Men det blir en custom 4mm aluplatta i vinter ändå)
Mina ditlimmade aluminiumnät i bakdelen tjänar ju faktiskt ett syfte. De släpper in en del luft rakt in på regulatorn, har aldrig tänkt på det förens nu. Jag limmade dit dem 2007 för jag tyckte det var snyggt på den tiden.
Innan jag satte dit dem så satt det plastbitar på insidan som blockerade luften helt, så dessa urtag var inte tänkta som luftintag av Suzuki från början.
Och vad motorn trivs när det är 10° grader ute!!
Cred till Comeback som har haft rätt i det mesta.