Jag tycker vi döper om honom till "Muggen"
Jag håller inte med. Jag tycker att du klämmer ur dig dravel och rappakalja som är svårt att hänga med i. Gör du så här i verkligheten också? Klampar in och kör din grej helt utan lyhördhet och känsla för feeling?
Kul med en motorcykelrelaterad tråd.
Spökgöstas filmer var inte bra för oss motorcyklister som inte kör för fort men över skyltad hastighet och hellre flyger under radaren.![]()
Jag är faktiskt väldigt nöjd med tråden
Kul. Och precis som gamlingen säger, kul att i alla fall en av dina trådar handlar om hojar. Och kul att du har en…låt oss kalla det optimistisk självbild.
Men återigen - du har i flera inlägg varit väldigt tydlig med att du bara representerar dig själv och att dina handlingar inte påverkar någon annan. Och du har varit väldigt påstridig om att samma sak skulle gälla killen från Luleå. Nu vet du dessutom hans namn och lite mer om hans kopplingar. Så - hävdar du fortfarande att du / han / alla vi motorcyklister bara representerar oss själva…?
Om du svarar snabbt så kanske någon hinner läsa ditt svar innan du ligger på deras ignore-lista.
Ett gammalt troll försöker få fart på folk med ett gammalt ämne som inte rör upp hemskt mycket känslor längre. När han får ett napp så fortsätter han med lite taffliga personliga angrepp istället.Är det någon som KORTFATTAT kan för klara vad tråden handlar om?
Jag har försökt men kör fast![]()
Tack jag gick bort mig när dom första två inläggen var mer som gamla och nya testamentet i längdEtt gammalt troll försöker få fart på folk med ett gammalt ämne som inte rör upp hemskt mycket känslor längre. När han får ett napp så fortsätter han med lite taffliga personliga angrepp istället.
Gissar att personen i fråga ligger och nyktrar till...Fick trollet uv-strålning på sig & sprack?
Det har varit tyst i flera timmar nu, skönt.
Tror man att man bara representerar sig själv när man är ute kan man fundera på hur den generella bilden av cyklister är. Nu cyklar jag inte så mycket längre men snittade 1000 mil om året ett tag och jag vet hur jävla hatad jag har varit bara för att vara en cyklist, inte för att jag gjort fel. (Jag har blivit utskälld av en snubbe i bil när jag cyklade på cykelbanan)
Samma sak ligger runt motorcyklister.
(DEL 1)
...
I ovannämnda klipp räcker det med 60 sekunders tittning för att höra hur en erfaren trafikförare resonerar i hastigheter de flesta helt enkelt inte klarar av, det krävs en extremt snabb och effektiv analyseringsförmåga för att klara av en situation som exemplet och tro det eller ej, inprogrammerade marginaler för runtomkringliggande faktorer.
...
Jag passar på att fråga om en sak jag ofta undrat över när jag sett den typen av filmer.
Snubben nämner själv att han har 'tillgång' till 'vägrenen' på vänster sida om de tre filerna.
Varför då inte utnyttja det?
Väldigt många situationer löses med en lång och riskfylld seglats från vänster fil till höger fil och tillbaka istället för att nyttja 'vänster vägren' och öka farten.
Varför ?
![]() |
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!
Upplev drömlika Gotland Rin... |
![]() |
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!
Upplev magiska Gotland Ring... |
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj