Murmeldjuret
Gudomlig sporthojare
Va i helv....slutar dom köra på laguna seca? Vem kom på den dumma idén? Det e ju en av dom mer karismatiska banorna ju! (Kan en bana vara det??)
Va i helv....slutar dom köra på laguna seca? Vem kom på den dumma idén? Det e ju en av dom mer karismatiska banorna ju! (Kan en bana vara det??)
P€RRA;5898413 skrev:Laguna Seca försvinner från kalendern nästa år.
”At this time, the U.S. is only able to support two MotoGP events. The support provided by the states of Texas and Indiana make it difficult for us, as a not-for-profit, to currently compete.”Ska man tro och läsa mellan raderna i pressmeddelandet så hade det något med statlig politik att göra.
”Var” är Mossberg!!!
Kan det ha något att göra med att endast stora klassen brukar köra där?
”At this time, the U.S. is only able to support two MotoGP events. The support provided by the states of Texas and Indiana make it difficult for us, as a not-for-profit, to currently compete.”
Not for profit?
Kan det ha något att göra med att endast stora klassen brukar köra där?
Laguna Seca ägs tydligen av den kommunala parkförvaltningen. Är det ovanligt i Europa?Ideell förening eller stiftelse?
Tyvärr, då banan enligt mig bara sett till kurva 8:a är rent o skärt episk race underhållning.
Ägare av Laguna seca är Monterey County Parks Department. Deras huvudsakliga uppgift är antar jag att bereda kvalitativa parkupplevelser för besökarna likt våra kommunala serviceanläggningar och får/ska väl ekonomiskt gå plus minus noll när räkenskapsåret ska summeras! Där av (as a not-for-profit). Jag kan ana att större ekonomiska utsvävningar i form av att börja tok konkurrera om MGP race inte står i proportion till Monterey County Parks Department:s befogenheter/uppdrag. Tyvärr, då banan enligt mig bara sett till kurva 8:a är rent o skärt episk race underhållning.
Vad innebär det egentligen i detta sammanhang, not for profit...
Jag tolkar det som att anläggningen inte kommer anpassa sig till behoven när det gäller hotell, depåer etc dvs man vill inte marknadsföra anläggningen.
MotoGP-hojarna lyfter med båda hjulen i kurva 1, dvs knicken på "rakan"Var det inte Hayden eller Stoner som sa att han hade släpp både fram och bak där det går 250 med muren strax till höger och just innan de slår på bromsarna innan kurva 2 med rätt mycket nedlägg. Mumma!
Vad innebär det egentligen i detta sammanhang, not for profit...
Jag tolkar det som att anläggningen inte kommer anpassa sig till behoven när det gäller hotell, depåer etc dvs man vill inte marknadsföra anläggningen.
P€RRA;5900511 skrev:MotoGP-hojarna lyfter med båda hjulen i kurva 1, dvs knicken på "rakan"
Jag förstår inte heller varför det skulle spela någon roll om de är vinstdrivande eller inte. Det beror ju tydligen på storleken av offentliga bidrag om de har råd att arrangera GP:t eller inte och jag förstår inte varför en vinstdrivande verksamhet skulle ha lättare att få de bidragen. Det borde inte vara något problem med att låna pengar eftersom städer, delstater och myndigheter verkar rätt aktiva med att låna pengar på marknaden.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|