McB skrev:Snälla, förstå det här:
Motstyrning är den enda tekniken som går att använda för att få en motorcykel att svänga i hastigheter över 20-30 km/h. Inget annat fungerar, allt annat är bara inbillning. Hur du än tror att du gör, så använder du motstyrning för att svänga.
Diskussionen är över.
berggren_martin skrev:Har inte orkat läsa alla 120 inlägg....
berggren_martin skrev:Vill man göra skarpa svängar på en liten snårig landsväg så kan den motsatta tekniken vara användbar, att luta cykeln så mkt som möjligt men hålla kroppen mer upprätt.
McB skrev:Förklara då varför roadracingförare hänger ut när de svänger.
berggren_martin skrev:Högre farter!
Små, snåriga landsvägar med skarpa svängar fram och tillbaka pratade jag om.
berggren_martin skrev:Ok, men jag har iaf kikat på ett 40-tal inlägg och inte hittat nån bra definition på motstyrning.
Sen kan man fråga sig om det inte är bättre att starta på nya trådar när temat växlar fram och tillbaka. Att förvänta sig att någon ska läsa igenom en 200-inläggstråd är ungefär samma sak som att hänvisa till trådar som legat uppe för åratal sedan.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |