det är ju sä¨llan någon klotar i lugna gruppen,utan ofta är det den oerfarne killen som ska vara värst som åker ut i fållan tyvärr.
att sedan denna inte reder ut att åka runt på banan under sina egna begränsningar får tyvärr andra lida för oxå.
sedan att sätta sig och begära ersättning från försäkringsbolaget är väl skevt.
känns som det inte är deras syfte att betala andras misslyckades hobbys.
tog själv sönder ett dyrt tenninsrack i skolan för att slippa den tråkiga skiten men minns inte att man skulle blanda in försäkringsbolag fast kostnaden säkert vart högre än självrisken.
i licens brukar man prata med varandra om nån klotar och nån annan är inblandad men har aldrig hört någon ha anspråk för det.vi är alla med
Detta inlägget håller jag med om!
Att leka räserpilot bara för att man är på en bandag för gathojar, och sedan inte klara av att hålla hojen på hjulen utan far ut i periferin (som även kan bidra med avbruten körning för gruppen) har den obligatoriska trafikförsäkringen (även om hojen är helförsäkrad) inget med att göra. Är man av asfalten får man stå sitt kast!
Men...
Om någon annan orsakar att du går omkull och får skador på dig själv samt hojen anser jag att den vållandes försäkring ska gå in och täcka dessa skador.
Samt...
Vid körning i licensgrupp är ofta förarna så pass mer rutinerade och gör förhoppningsvis inte lika många misstag som nybörjare på bana. En mindre marksyning med en banhoj skulle jag gissa är betydligt lättare att åtgärda samt den ekonomiska biten betydligt lägre än med en gathoj?