Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Det är väl främst flexet i min lilla svarv och en lång innersvarvbom som jag funderar över, man kan ju inte ha dubb då man ska svarva invändigt och nån stöddocka blir nog också svår att få till då själva spjällhuset är relativt kort. Frågan är ju också om jag har nån nog lång innersvarvbom till ett sånt här projekt men i värsta fall får jag väl göra ett eget verktyg, har nyss tillverkat en egen innersvarvbom för att kunna svarva en egen öppen korntunnel till tävlingsluftgevären.
Jag får fundera på detta tänker att man svarvar till spjällhuset invändigt och utvändigt, utvändigt lämnar man en "fläns" utvändigt där spridaren och spjällaxeln ska sitta för att kunna borra hålen för axeln och montera bussningar till spjällaxeln och göra sätet för spridaren, sen fräser bort överflödigt materialet från flänsen där det inte behövs. Det känns som att det rundmatningsbord och arborrhuvud jag villhöver skulle vara bra att ha om man ska göra detta.
Ja, du kan ju designa precis hur du vill så att spjällen passar perfekt i bägge änder.
Arborrhuvud är inte så jättedyra numera, dom billiga är väl antagligen kinatillverkade men det känns som att det inte borde spela så stor roll på just en sån sak. Jag har spanat in dom länge men inte haft akut behov så det har inte blivit av att köpa.