Ant hål är inte så noga men vist ger fler hål finare dimma men tre ger tillräckligt fin dimma vad jag sett vid tvättnig. Fler hål borde ge högre risk för igensättning av skit då de är mindre. Jo medans jag är inne på skit i spridare så måste man ha ett 10 microns filter före fuelrailen! Jag vet att flera hojar och skotrar inte har det men så sätts spridare igen också. De här filtret brukar jag mont på alla hojar skotrar jag skruvar med vare sig de redan sattigen spridarna eller inte. De sitter normalt sett på Ski doo Lynx och vissa Arctic cat tvåtaktsskorar efi så de är 10 Microns filtrering.
Ang spridare jämt skägg med spjällhus borr är nog inte toknoga för spridarvinkeln är ca 30 grader de är olika grader ber på borr kan jag tänka mig. Ex om de lilla borrhålet längs in mot själlhusets vägg är 7mm och man drar ut spridaren 10mm så kan ev 7mm hålet ta en aning i spridarbilden. Om de händer är de bara borra upp hålet 1mm till. De borde snarare va en aning bättre om spridaren inte ligger jämnt med insida spjällhus för sprutbilden är ganska tät kompakt/ hård nära spridaren så om man får 10mm distans är de mer utspridd dimma såattsäga. Jag kan kolla på en Polaris cylinder och spridare jag har lös hur nära de ligger. Spridare med flera hål brukar ge rund spridarbil vs andra andra med typ 3 hål på rak linje ger endast platt bild. De finns med 3 hål placerade i trekant och 4 hål mf och de mer åt rund s-bild. Man måste provköra dem löst och kolla om spridaren måste vridas en viss väg helt enkelt.
www.sledstore.se