Idag trillade det in ett par fröpåsar.
Ska bli intressant o se om man lyckas.
Nu är detta ingen odlingsfråga, men jag undrar om någon vet var man kan få tag i färsk Carolina Reaper?
Har kollat med en grossist i Helsingborg, men inte ens dom kunde få tag i chilin...
Cool, jag är också igång! Min plantor är decimetern höga, men jag petade ned lite nya frön häromdagen
Tackar.kolla in http://chili.tummelsta.se/index.php
Den finns där men verkar gå under namnet: HP22B Selected (Reaper).
Snart ska jag dra igång årets sådd.
Njuter fortfarande av förra årets och skördar fortfarande starka jävlar som fick hela lägenheten att osa idag.
Min mamma ringde när jag var i full färd med att hacka upp ett par nyskördade vad jag tror ska vara habanero men dessa är så brutalt starka så jag och min kombo började astmahosta, gråta, näsan sprutade snor och samtidigt försökte jag genom skrattanfallen skylla på min mamma som gav mig skottet i våras. Hon vrålade av skratt på andra sidan luren och hade hon inte befunnit sig 20 mil härifrån hade jag åkt dit och tryckt upp en i näsan på henne.
Kommer att så massor av denna rödbruna helt underbart goda och starka chili. Kan ju vara så att frukterna är så förbannat starka för att de suttit på trädet i flera månader och mognat utan att bli skrumpna.
Har bara en frukt kvar men nu står trädet åter i gull blom och jag polerar för glatta livet.
Vad är det för en planta du har? Du råkar inte ha några frön över?
Du gjorde helt rätt som valde habanero chocolate. Den är inte bara stark utan smakar gott oxå.
Du gjorde helt rätt som valde habanero chocolate. Den är inte bara stark utan smakar gott oxå.
Har redan 6x andra sorter på G. De är mer ätbara. I den här senaste ordern blev det starkt och tokstarkt.
Kommer att svämma över hemma när plantorna börjar ta sig. Det blir säkert populärt
Veckans noobfråga. Funkar det med frön som varit frusna? Brukar de ta väck fröna från torkade chilifrukter?
Tänkte prova hemodling in mitt lilla råttbo till lägenhet.. Är inte direkt tropisk värme här så tänkte prova en vända med frön från frukter innan jag köper på mig några exotiska frön från das interwebs..
Pöjt igenom hela tråden och haft görgo läsning..
Tvätta händerna efter hantering verkar vara det bästa tipset
Frysta frön funkar de oxå.
Använd sjuksköterske handskar vid riktigt stark chil.
Mina tassar är härdade med olja, bräkleen och DOT4.. Dock så försöker jag hålla det borta från ögon och annat känsligt
Veckans noobfråga. Funkar det med frön som varit frusna? Brukar de ta väck fröna från torkade chilifrukter?
Tänkte prova hemodling in mitt lilla råttbo till lägenhet.. Är inte direkt tropisk värme här så tänkte prova en vända med frön från frukter innan jag köper på mig några exotiska frön från das interwebs..
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |