Triumph Thruxton-tråden

DavidA

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
2010, Triumph, Thruxton
Mötte förresten en röd thruxton med passagerare på motorvägen norr om kungsbacka på väg norrut och en svart bonneville? På väg söderut på säröleden när jag var ute o brände med min gula yamma o tjejen på thruxen i söndags. Nån härifrån?



Den röda thruxton du mötte var jag och tjejen som var på väg från Malmö till Vänersborg, för farsan fyllde år.
Var lite osäker på om det var en thruxton eller inte, svårt att se när hojen är så mörk, men jag kommer ihåg er för du hejade så glatt från den gula hojen. och vi hade inte mött så många hojar innan, sen genom Göteborg såg vi fler hojar.
Såg även den andra svarta thruxton hojen som du nämde, strax norr om Göteborg.

Det var nog den sista längre turen för i år, för nu börjar det bli lite kyligt när man åker
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Den röda thruxton du mötte var jag och tjejen som var på väg från Malmö till Vänersborg, för farsan fyllde år.
Var lite osäker på om det var en thruxton eller inte, svårt att se när hojen är så mörk, men jag kommer ihåg er för du hejade så glatt från den gula hojen. och vi hade inte mött så många hojar innan, sen genom Göteborg såg vi fler hojar.
Såg även den andra svarta thruxton hojen som du nämde, strax norr om Göteborg.

Det var nog den sista längre turen för i år, för nu börjar det bli lite kyligt när man åker

Gött att en del hjältar ff är ute! Ingen dålig tur på en hoj utan handtagsvärme o andra touringbekvämligheter.. själv pälsar jag på mig o tar en liten tur nu om nån timme.
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Nu är jag med i Thruxtongänget igen gubbs,var och köpte mig en igår. Blev en tur på 65 mil tor. med släpkärra men vad gör man inte för att bli Thruxton ägare igen:)IMG_4513.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lacken har börjat släppa på den rutiga tejpen på min tank efter en sommar utomhus.. vad tycker ni? Lägga på ny lack eller slipa ner, ta väck rutorna o ha en sidenmatt finish? Lutar åt det senare då jag inte ens gillar rutorna längre.. fast då får ju allt svart våtslipas matt. Och jag har tillräckligt att göra ändå tycker jag.
Peppa mig!
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Håller med Alikzus bort med dom!:tummenupp
Finns så mycket snyggt att titta på ändå på dessa maskiner så den klarar sig utan.
Visst lite Cafe Racer känsla men cleant är ändå snyggt och vinner ofta i längden.

Funderar på att slå en pling till JohansMC i morgon och slå till på 06an dom har inne.:va
Velar som bara den nu.
Ny eller beg förgasare eller sprut hmmmm.:va
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Håller med Alikzus bort med dom!:tummenupp
Finns så mycket snyggt att titta på ändå på dessa maskiner så den klarar sig utan.
Visst lite Cafe Racer känsla men cleant är ändå snyggt och vinner ofta i längden.

Funderar på att slå en pling till JohansMC i morgon och slå till på 06an dom har inne.:va
Velar som bara den nu.
Ny eller beg förgasare eller sprut hmmmm.:va

Det var fan inte enkelt att få bort tejpen.. redan repat färgen.. suck :) bara att lacka om..
Angående val av hoj.. köp en gammal insliten och släng på brutalare förgasare!
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag håller med Twintorsk. Visserligen så gjorde jag själv inte så, men jag hade nytt som ett krav den här gången, ty jag har ingenstans att meka om det skulle uppstå problem. Istället så kommer jag få problem/svårigheter om jag vill trimma ordentligt. :p
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Färdigåkt för i år

Godnatt.jpgDå var den här säsongen till ända - ja jag vet - de borde säkert pallas upp, men beslutet är uppskjutet utifrån om jag skall skruva dit/bort något. Verksta´n medger som synes inte längre ett fritt agerande - pjäserna o möblemanget måste flyttas runt, i ett i nuläget oklart, sinnrikt system.:huvet

1014
 

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Ort
UDDEVALLA
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Du har i sak rätt - det är aldrig för sent att ge upp... - men familjen är less på att biträda när jag "rampar" upp i lokalen - bättre att spara lite reserv av ev. kvarvarande förtroendekapital till senare ommöblering...:död
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Jag håller med Twintorsk. Visserligen så gjorde jag själv inte så, men jag hade nytt som ett krav den här gången, ty jag har ingenstans att meka om det skulle uppstå problem. Istället så kommer jag få problem/svårigheter om jag vill trimma ordentligt. :p

Lite så jag tänker också!
Sen har jag tänkt att behålla den här hojen länge.
Och det är inget som slår känslan man får när man hämtar ut en ny hoj.:tummenupp
Fast sen kommer man ju till pengarna vilket blir lite jobbigare med en flång ny hoj.
Och sen lär man väl drabbas av moddnings febern som härjar i den här tråden.:kär
 

AdventureRider

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2006
Ort
Borås
Hoj
Triumph Scrambler 900
Får tyvärr säga att jag kommer o lämna denna tråden för Trajan kommer o ersättas av en trial o crossbuss för o köra med min pojk. Tack för goda råd o tips:). Kommer o sakna denna hoj..
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Då var den här säsongen till ända - ja jag vet - de borde säkert pallas upp, men beslutet är uppskjutet utifrån om jag skall skruva dit/bort något. Verksta´n medger som synes inte längre ett fritt agerande - pjäserna o möblemanget måste flyttas runt, i ett i nuläget oklart, sinnrikt system.:huvet

1014
Jag har också givit upp och hojen står inne, anpassar sig till den nya miljön och vilar sig efter en inte alltför ansträngande säsong..bara drygt 150 mil blev det..nu väntar lite "pyssel" under vintern. Jag har en lista på 15-20 punkter som, om lusten infinner sig, ska åtgärdas. Just nu ligger fokus på min nya dator med kringutrustning!
 
Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Får tyvärr säga att jag kommer o lämna denna tråden för Trajan kommer o ersättas av en trial o crossbuss för o köra med min pojk. Tack för goda råd o tips:). Kommer o sakna denna hoj..

Nej det får du ju inte göra!
Men det hördes hur sugen du var på en när jag var och hälsade på dig.
Sen är det ju kul att kunna köra ihop med grabben.
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Då är det väl dags för mig att göra lite väsen....Som ni vet så är det numera 1014 som är ägare av min tidigare Thruxton 04. Så nu har det avverkats en säsong på Tiger 1050. Jag vet det är inte en "riktig" hoj i den bemärkelse som en "riktig" hoj definieras på den här sidan. Det är för mycket elektronik, plast & jux på den, men det är priset man får betala för en körställning som passar en 50+:are. Dock kan jag säga att det var längesedan jag kört så många mil som denna sommaren. Mest beroende på att Tigern är snygg trots att den är skitig ! Min Thrux levde på Autosol & vax och det kördes knappt när det var dagg i gräset.
I alla fall. Jag är helnöjd med det nya livet som Tiger, men saknar naturligtvis min gamla hoj. Som tur är har hon hamnat hos en kille som uppskattar hennes sällskap. Hade man haft möjlighet hade man haft både en twin och en triple men garaget är för litet.
Så nu hoppas jag på bra väder i Skåneland i morgon så att man kan ta sig en tur ! Det ser hoppfullt ut och sedan är det väl dags att plocka ned Tigern för att se vad som kan förbättras under vintern !

1014 ! Vill gärna ha en rapport om hur din första säsong med gamla Bettan gått.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Min thrux är smutsig och repig.. och körs i alla väder.. utom vinter då. som en hoj ska tycker jag :)
Går det verkligen att köra tigern i lera och grus du som har provat? Jag är svårt sugen på en men gamla japstriplar har stulit min fritid ett tag framöver..
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Fjanterier. Jag tvättar hojen MAX fem gånger per säsong. Man kommer långt med baby wipes.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tror jag max kommer upp i två.. har hört skräckhistorier här om brända tändningslås och andra elfel pga ivrigt tvättande nämligen :D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top