Fy fan det var det kortet det....

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Då kan du väl fortsätta med både körning och uppkörning? Det lär ta mer än två veckor tills du (eventuellt) blir dömd, eller har de ändrat nåt som jag inte förstått? Endera erkänner du och spärrtiden påbörjas. Eller dras det till tinget och därefter läggs spärrtiden. Eller är jag trött igen? Då du inte är övertygad om att du själv körde över 100km/h så finns det definitivt fog för att låta rätten avgöra din eventuella skuld. Fram tills dess är denna säsongen räddad.

Precis.
Ta det till tinget. Kommer upp efter sommaren om du har tur.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Själv får jag tillbaka mitt 20 juni. Jag fick 3 månader för 143 på 90 väg så jag tvivlar på längre än 2 månader för dig.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Må hända att det var så förr, numera har dem tid avsatt för rättegångar.

Skriv aldrig på, om det inte är helt överbevisat. Ex. att dem visar film eller liknande, du får inte mer straff för det.

Läste nått om att du skulle ringa din Advokat, har du en egen? Rätt säker på, att du inte får en tilldelad då straffet endast rör böter.

Funkar fortfarande då dom sällan vill göra sig det besväret i onödan!

Sen har någon sagt mig att det är tingsrätten där jag bor där jag skall inställa mig för rättegång vilken gör det till en annan sak då man kanske inte alltid åker dit hemmavid! Rätta mig gärna om jag har fel!

Åker du sen dit av landsortspolisen så finns det garanterat ingen tingsrätt i närheten vilket ökar mina chanser ännu mer att få det nedskrivet!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Blev tagen för olovlig körning en vecka innan uppkörning för MC, struntade i att skriva under och körde upp i alla fall, fick kortet och ett antal månader senare fick kallelse till tinget! Väl där hade jag redan mc kort så inget hände, bara böter!

Mitt råd, testa med uppkörning inget värre kan hända!

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Är det inte så att man måste betala motpartens rättegångskostnader om man förlorar målet (vilket han troligtvis gör)?

Noop, inte mot staten! Bara civila mål!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Visserligen personangrepp men det var nog årets one-liner!
:tummenupp

Roliga är ju att JJ har både a-kort och licens, vilket TS helt saknar. Istället har han flera gånger åkt fast för olika saker, som grov vårdslöshet i trafik, vilket JJ inte har.

Så man kan ju undra vem som har flest bokstäver och vem som kör bäst

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Känner att jag vill tillrättavisa er muppar som skriver att det är bara köra endå när man sumpat lappen "Går inte att förlora något man redan förlorat osv" När man har fått sitt körkort återkallat och sedan torskar igen så blir det Grov olovlig körning. och där finns fängelse med i straffskalan, dock så är chansen rätt minimal att du får fängelse för det om man inte åkt dit ett gäng gånger för det. men du får med största sannolikhet en massa extra månader på ditt redan indragna körkort och det suger ju rätt rejält om man inte planerar på att fortsätta sin hoj karriär utan körkort.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Om man ska ta det helt korrekt så har man förlorat KK så fort polisen tar den oavsett om du nekar eller vägrar skriva på!
Dom 48 timmar du får på dig att köra är egentligen bara för att du ska ta fordonet hem!
Att köra under indragningen ger påbackning på spärrtiden samt böter!

Allt annat är bara skitsnack!!!

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Aldrig roligt att torska, lider med dig. Hoppas du kan få ner tiden på något sätt och kolla möjligheterna med att köra bana under tiden.

mojja83

Guest
Ja, tillfälligt beslut heter det väl? ""Länsstyrelsen återkallar Ert körkort och körkortstillstånd tillfälligt i xxxx (X) månader."

Baksidan

"Då det finns sannolika skäl att anta att Ert körkort och körkorttillstånd kommer att återkallas vid Länsstyrelsens slutgiltiga beslut ska Ert körkort och körkortstillstånd nu återkallas tillfälligt under en viss tid."

Mojje, har du fått nåt sånt?

Nej inget sådant. Polisman försökte pracka på mig en himla massa papper och tvinga av mig en underskrift men tji fick han,

Det jag vet är ju att jag iallfall får köra minst 48h till. Sedan får jag se vad advokaten säger imorgon:(

mojja83

Guest
Må hända att det var så förr, numera har dem tid avsatt för rättegångar.

Skriv aldrig på, om det inte är helt överbevisat. Ex. att dem visar film eller liknande, du får inte mer straff för det.

Läste nått om att du skulle ringa din Advokat, har du en egen? Rätt säker på, att du inte får en tilldelad då straffet endast rör böter.

Jag har egen advokat som jag rådfrågar. Som sagt jag skrev inte på ett skit och vägrade motta några papper överhuvudtaget från länsman.
Inte otrevligt eller surt utan väldigt trevligt men bestämt sa jag nej tack jag väljer i detta läge att nyttja mitt rådrum innan jag skriver på någonting överhuvudtaget.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Visst var det du som under övningskörningen köpte dubbla uppsättningar av mc ställ eller fyrdubbla beroende på hur man räknar.
Hur länge fick du behålla körkortet ?:va Varför inte vända på resonemanget & se det som en ögonöppnare, avkylare & använda tiden till att reflektera över ditt sätt att köra hoj.:fakta Du tillhör definitivt en prio ett riskgrupp nytaget kort i trettio års åldern ( uppskattad ålder) respektlöst naivt, orädd & mer ego än erfarenhet.:fakta

mojja83

Guest
Visst var det du som under övningskörningen köpte dubbla uppsättningar av mc ställ eller fyrdubbla beroende på hur man räknar.
Hur länge fick du behålla körkortet ?:va Varför inte vända på resonemanget & se det som en ögonöppnare, avkylare & använda tiden till att reflektera över ditt sätt att köra hoj.:fakta Du tillhör definitivt en prio ett riskgrupp nytaget kort i trettio års åldern ( uppskattad ålder) respektlöst naivt, orädd & mer ego än erfarenhet.:fakta

Och hade du tagit av dig skygglapparna och läst hela tråden hade du sett att detta hände bakom ratten och inte bakom styret.

Återigen Vem har bajsat i din frukostskål?

mojja83

Guest
Roliga är ju att JJ har både a-kort och licens, vilket TS helt saknar. Istället har han flera gånger åkt fast för olika saker, som grov vårdslöshet i trafik, vilket JJ inte har.

Så man kan ju undra vem som har flest bokstäver och vem som kör bäst

Så är det ju helt rätt...

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Fan värsta bilen ju, du skulle ha dragit snyyten direkt. Hade du kraschat kunde du ringt tv och gnälla för att dom var jättedumma och jagade dig

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Och hade du tagit av dig skygglapparna och läst hela tråden hade du sett att detta hände bakom ratten och inte bakom styret.

Återigen Vem har bajsat i din frukostskål?

Jag läste bara ingressen till denna tråd (orkade inte läsa resten) & den är inte kristallklar, men då du är berusad, så har jag överinseende med hur du uttrycker dig.
Du får nog räkna med en körkortindragning jag vet inget som tjänat på att driva ett enkelt fortkörningsmål till rätten, kanske av preventivt syfte, man vill inte ha för många triviala mål.
Ta fram cykeln & få lite motion - tjockis.

"Återigen Vem har bajsat i din frukostskål?" Jag vet inte men jag misstänker en skåning.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...