Du är ju för härlig alltså..
Man kör ju bana i den långsammaste gruppen just för att slippa folk som kör om här o var..
Jag har aldrig nånsin varit på en bandag där arrangören har informerat mig om att vara noga med att kolla mig omkring så jag inte åker ivägen för någon.
Nånting jag däremot har blivit informerad om är att tejpa backspeglar och hålla all uppsikt framåt, det är bakomvarandes uppgift att köra om med god marginal.
Har man lyckats köra ihop med någon under en omkörning så var det alltså inte med god marginal, oavsett om framförvarande oförväntat nöp apex lite tidigare än väntat. No shit lixom, som sagt långsammaste gruppen med oerfarna förare, det finns raksträckor där ingen jävel nyper ett apex, KÖR OM DÄR!
Har du problem med läskunnigheter!? hon körde inte i LUGNA gruppen!
Dessutom vet de flesta att på raksträckan är det soms vårast att köra om å tar lång tid. de flesta hojar går lika bra där, det är antningen accet eller vid inbromsningen man får göra omkörningen för att de ska gå snabbt och Smidigt
Vill du utveckla den biten lite?
Om arrangören, klart och tydligt kräver att hojen ska vara minst trafikförsökrad för att man ska få köra på deras bandag så är det ju också upp till deras ansvar att kontrollera att detta efterföljs.
De som kommer till bankörningen ska väll kunna känna sig säkra och lita på sin arrangör som de betalat.
Varför ska det annars vara krav på trafikförsäkring?
"ni ska ha de å de men händer det något så är det på erat ansvar och ni får kolla upp så att de andra på banan har försäkrat sig enligt regler" Hur skulle det se ut??
Som arrangör är jag ganska intresserad av hur jag skulle kunna bli indragen i en sån här historia? Om olle bromsar ut kalle i slutet på rakan är det inget jag kan påverka, än mindre behöva betala. Motortävlingsförsäkringen gäller tredje man, med ganska dåliga villkor, obs endast personskador. Trafikförsäkringen gäller mellan trafikanter. Detta är en stor gråzon, ingen arrangör har praktisk möjlighet att kontrollera att alla har giltig försäkring, därför tror jag att pulkaskurk dessvärre inte kommer nånstans med att polisanmäla eller dra in trafikförsäkring om inte killen har trafikförsäkrat.
Så du som arrangör, arrangerar gärna och drar in pengar (helt okey) men frånskriver dig allt ansvar, dock sätter du upp regler, som egentligen inte har någon betydelse?