L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Vad är det för bilar?- Såg på en intranätssida här att våra bilar ska fixa resmålen Sthlm och Malmö härifrån utan laddning. Skööönt.
Vad är det för bilar?- Såg på en intranätssida här att våra bilar ska fixa resmålen Sthlm och Malmö härifrån utan laddning. Skööönt.
Nästan 50 mil? Tveksamt - berätta hur det gick. Tror som Mäkinen - en laddning ca Norrköping/Nyköping och en på hemvägen ca Västervik/Oskarshamn- Såg på en intranätssida här att våra bilar ska fixa resmålen Sthlm och Malmö härifrån utan laddning. Skööönt.
Inga problem - bara man kör Diesel.Nästan 50 mil? Tveksamt - berätta hur det gick. Tror som Mäkinen - en laddning ca Norrköping/Nyköping och en på hemvägen ca Västervik/Oskarshamn
- Jag vet inte ännu, står bara att vi numer kör elbilar. Stod någonstans att vi skulle ha Teslor, men har inte kollat nere i bilparken. Tidigare resor har jag fått diesel alt. hybrider.Vad är det för bilar?
På min Versys1000 så satt det T31 monterade från fabrik. Hade bra livslängd men upplevde dåligt när det var blött fick lite framhjulsläpp några gånger när däcket var halvslitet på bara fuktig asfalt.Ska ha ett nytt framdäck på min CB1000R och lurar på att ge Bridgestone en chans.
Finns 2 st olika modeller jag lurar på Battlax BT-023 eller Battlax T-31.
Vad säger expert-panelen här om mina val?
Eller ska jag välja något helt annat?
Inspirerande körning på (nästan) uteslutande gata där livslängd prioriteras!
Bajogasdriven!Gör BMW skitmotorcyklar?View attachment 504365
Tydligen många som tycker om detta däck då det finns spaltkilometer med goda referenser att läsa om däcket.Har goda erfarenheter av BT-023 men det beror på vilken hoj och körstil.
Jag hade det på min Multistrada med knappa 90hk och halvsportig körning på väg
Vad har du för däck bak? Varför mixa?Tydligen många som tycker om detta däck då det finns spaltkilometer med goda referenser att läsa om däcket.
Kanske skulle ge det en chans...
Bak sitter där i skrivande stund ett Pirelli Angel GT o fram ett snart slut Michelin Road 5.Vad har du för däck bak? Varför mixa?
Jag har en djupt rotad aversion mot bridgestone och har inte funnit anledning att revidera den. Kostat mig en hoj.
Tokgillar Angel GT och enligt mina erfarenheter skåpar de ut Bridgestone på alla punkter, i synnerhet vått.Bak sitter där i skrivande stund ett Pirelli Angel GT o fram ett snart slut Michelin Road 5.
För mig så har det nada betydelse om det sitter olika märken utan jag söker efter det mest prisvärda o det var bra pris tyckte jag på just Bridgestone…
Frosten har visat sig och för slippa behöva ställa gips och vatten nedanför trappan så..
Vilken strålkastare med sensor håller längre än en säsong? (och den ska tåla året runt även om den är släckt ett halvår i stöten)
På Gotland har vi den här (tror jag, kan inte dubbelkolla just nu då jag är på fastlandet) och den har vi haft 4-5 år och den har hållit. Men den sitter å andra sidan under ett skärmtak över dörren, vi har den alltså på väggen på sidan om dörren. Funkat bra hittills.Frosten har visat sig och för slippa behöva ställa gips och vatten nedanför trappan så..
Vilken strålkastare med sensor håller längre än en säsong? (och den ska tåla året runt även om den är släckt ett halvår i stöten)
Vi har haft dom billiga som typ ser ut såhär:
..men dom står sig inte. Var slug ett tag och gav mig fan på att spara kvittot så kunde jag hämta ut en ny 1-2 ggr/år, typ. Fast så underhållande är det inte att vingla upp och byta/ställa in så gärna något som håller, ändå. Antar det är tänd/släck som mördar dom för har en i samma billiga serie fast utan pir som hängt ute i 6 år och fungerar fint fortfarande.
Finns det någon vinnare som inte kostar tusenlappar? 20-30W räcker, 50W bländar förmodligen bara om det inte är något magiskt bra ljus.
Precis, haft önskemål att ha fler men vill samtidigt inte komma hem till ett skogsrejv när dessa kukat ur...Jag har samma problem, jag har flera stycken utspridda, men det är rent av usel kvalitet.
Jag har funderat på att köpa separat PIR detektor och lampa, och lägga pengarna på en bra PIR, för jag har problemet att dom tjuvtänder i onödan.
Dom gamla med Halogenrörslampa var av betydligt bättre kvalitet, tyvärr behöll jag inte PIR sensorerna från dom när lamphuset gav upp, dom tjuvtände aldrig och hade ändå bättre känslighet.
På Gotland har vi den här (tror jag, kan inte dubbelkolla just nu då jag är på fastlandet) och den har vi haft 4-5 år och den har hållit. Men den sitter å andra sidan under ett skärmtak över dörren, vi har den alltså på väggen på sidan om dörren. Funkat bra hittills.
Strålkastare med rörelsevakt LED 1650 lm 20 W IP54 | Anslut | Jula
För fast montage inom- och utomhus. Rörelsevakt med vinklingsbar PIR-sensor, ställbar ljuskänslighet och ljustid samt ställbart detektionsavstånd. För mon...www.jula.se
På landet har jag en vanlig väggarmatur med separat sensor. Sensorn sitter under tak så den är rätt skyddad. Den har suttit där sedan vi byggde klart nya ingången, så det är väl troligtvis 6 år sedan. Den lampan kan vi tända (strömbrytare innanför dörren) så den lyser hela tiden, men normalläget är sensorstyrt.
Inget inplanerat, men måste dit relativt snart, måste få dit mer isolering i taket innan vintern. Närmast kommer vi vara på landet och hjälpa till med svärmor som börjar bli dement. Det bor permanent i samma område.Mycket intressant! När kan du dubbelkolla?
Funkar billigt under tak får jag väl skruva dit en fågelholk till den, den ser ju snarlik ut som den vi haft men kanske bättre tätad eller vad vet jag.
.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |